گروه هاي نمايشي هرساله به دليل بلاتكليفي ها در خصوص مسائلي چون مشخص نشدن بودجه و امكانات و سالن اجرايي،هميشه درگير بي برنامگي هستند.

حسن باستاني،نويسنده و كارگردان تئاتر درخصوص اتفاقات تئاتر در سال 90 به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:سال 90 با افت و خيزهاي زيادي همراه بود كه اين مسائل در همه عرصه هاي فرهنگ و هنر به ويژه تئاتر  شد.

وي افزود:اين تغير و تحولات تئاتر درحوزه مديريتي و در سيستم سياست گذاري تئاتر كشور نيز به چشم خورد كه استعفاي چند مدير تئاتري و تغيير دبير جشنواره سي ام تئاتر فجر گواه اين مسئله است.

باستاني تصريح كرد:تعلل در انتصاب مديران جديد و جايگزيني آن ها،يكي از مسائلي بود كه در سال 90 با آن روبرو بوديم و در حوزه فضاي اجرايي گروههاي نمايشي مانند تمامي اين سال ها درگير بي برنامگي،بلاتكليفي در رابطه با سالن اجرا و مشكلات بودجه بودند كه اين مسئله تاسف برانگيز است.

اين كارگردان كه با نمايش "آنتوان و مسافر كوچولو" در بخش چشم انداز سي امين جشنواره فجر شركت داشت،بيان كرد:شوراي حمايت چند روز گذشته شيوه نامه اي را ارائه داد كه در آن معرفي شورا اهداف آن عملكرد وظايف ساختار تشكيلاتي و ملاك و معيارهاي حمايت از گروههاي نمايشي لحاظ شده بود.اين شيوه نامه را وقتي مورد مطالعه قرار مي‌دهيم با مسائل بسيار مثبتي روبرو مي‌شويم و بندهايي كه در آن ذكر شده كه اگر اجرايي شود،بسيار مطلوب است.

باستاني تصريح كرد:اما متاسفانه در فصل دوم اين شيوه نامه كه اهداف آن ذكر شده،بر طبق يك بسته حمايتي معاونت هنري وزارت ارشاد در سال 89 است كه با توجه به اين بند به طورحتم منظور از اين حمايت همان پشتيباني از نمايش هاي ارزشي است كه اين نام را بر آن نهاده اند.

اين كارگردان ادامه داد:متاسفانه تعريفي براي معيارها و ملاك نمايش هاي ارزشي وجود ندارد كه براي كارگردانان روشن و واضح باشد،اما آنچه ما از اين شيوه نامه و حمايت شورا دريافت مي‌كنيم ،حمايت از آثاري است كه مضامين ديني داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد:مسئله اين است كه بندهاي شيوه نامه و اجراي آن ها چقدر مي‌تواند به ارتقاي تئاتر كشور كمك و ياري برساند و اين مسئله بسيار ضروري است كه در اولويت قرار دارد،اما براي كارگردانان معلوم و مشخص نيست./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار