نخستین نشست هم اندیشی شهرداری الکترونیک و گروه مشاوران جوان با مدیران و دبیران شورایاری برای ارتباط بهتر با شهروندان در جهت پیشبرد پروژه شهروند الکترونیک و فرهنگسازی استفاده از ابزار الکترونیکی در میان شهروندان با حضور مدیر پروژه شهروند الکترونیک کارشناسان آی تی و دبیران شورایاری در منطقه 13 برگزار شد.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

، از آنجا که شورایاران ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با شهروندان داشته و در انتقال طرح و برنامه های شهرداری به مردم نقش موثری دارند واحد شهرداری الکترونیک منطقه 13 از ظرفیت شورایاران بهره گیری کرده و برای اجرای بهتر طرح از آنها مساعدت طلبیده است.

پروژه شهروند الکترونیک مدتی است در منطقه 13 اجرایی شده و برای تحقق آن برنامه های مختلفی در دستور کار کارشناسان آی تی قرار دارد تا شهروندان بتوانند بسیاری از امور خود را از طریق اینترنت حل و فصل کرده و به واسطه امواج الکترونیکی به بسیاری از امور خود رسیدگی کنند.

*تاکید بر مشارکت شورایاران در پیشبرد طرح شهروند الکترونیک

در این نشست بادیانی مدیر پروژه شهروند الکترونیک گفت: دنیای کنونی دنیای مجازی و عصر استفاده از ابزارهای پیشرفته است که به واسطه آن انسانها با سرعت یک کلیک در فضای مجازی حرکت کرده و بسیاری از امور خود را در خانه یا محل کار خود انجام می دهند.

به گفته وی قاره آسیا بیشترین فراوانی کاربران اینترنتی را داشته و به دنبال آن ایران دارای بیشترین کاربر اینترنتی در خاورمیانه است بر این اساس باید از این ظرفیت بالقوه بهره گیری کرده و هرکس به نوبه خود بهترین استفاده راببرد.

بادیانی هدف از راه اندازی شهروند الکترونیک را تشکیل شبکه نیروی انسانی متصل اعلام کرد و گفت: بر این اساس شهرداری بسیاری از طرح ها برنامه ها و پیامهای خود را از طریق پست الکترونیکی به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

وی افزایش مشارکت شهروندان مسئولیت پذیری پاسخگویی شفافیت و قانون مداری را از شاخصه های حاکمیت خوب شهری اعلام کرد که مدیریت شهری برای راهبری و خدمت رسانی بهتر باید در نظر بگیرد.

مدیر پروژه شهروند الکترونیک منطقه 13 گفت: شفاف سازی عملکرد نهادهای شهری پشتیبانی از فعالیتهای شهری و بهبود زیرساختهای شهری را از مراحل اجرای حکمرانی خوب است که با شهرداری الکترونیک در منطقه 13 در حال محقق شدن است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 40 ملاقات مردیم مجازی در منطقه 13 انجام شده که در نوبه خود کم نظیر است به طوریکه مشکلات شهروندان در کمترین زمان و با صرف هزینه کم رسیدگی می شود.

مدیر پروژه شهروند الکترونیک با اشاره به تعریف شهرداری الکترونیک گفـت: سازمان مجازی که با استفاده از فناوری اطلاعات خدمات را به صورت سریع قابل دسترس و امن به شهروندان ارائه می کنند.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از ملاقاتهای عمومی شهردار مجازی شده و شهروندان برای مسائل مهم وضروری دیدار چهره به چهره با شهردار دارند.

بادیانی تصریح کرد:‌ در پرتال منطقه 13 این امکان برای شهروندان ایجاد شده تا بدون مراجعه حضوری به ساختمانهای شهرداری درخواستهای خود را در کوتاهترین زمان ممکن با شهردار در میان بگذارند.

*شهرداری الکترونیکی حلقه گمشده توسعه شهری

مدیر پروژه شهروند الکترونیک منطقه 13 گفت: شهرداری الکترونیک می تواند کانون رسیدن به شهر الکترونیک و مدیریت واحد شهری باشد به طوری که سازمانهای مجازی زمینه ساز توسعه شهری بوده و به رشد و پیشرفت آن کمک می کند.

وی توسعه آموزش شهروند الکترونیک مدیریت الکترونیک شهری و تدوین طرح جامع راهبردی را از برنامه های ضروری شهرداری الکترونیک معرفی کرد.

بادیانی تصریح کرد:‌بهبود فضای کسب و کار جلب مشارکت شهروندان در اداره امور شهر و ایجاد نظام جامع اطلاع رسانی و بهنگام از اهداف مهم برنامه های شهرداری الکترونیک که در منطقه 13 در حال محقق شدن است.

مدیر پروژه شهروند الکترونیک ارتباط با مراکز تجاری مهم منطقه 13 ایجاد کاریابی الکترونیکی، سرگرمی الکترونیکی،‌گردشگری الکترونیکی ،‌معرفی مشاهیر منطقه،‌آموزش الکترونیک در زمینه دوام را از جمله برنامه های شهرداری الکترونیک منطقه اعلام کرد.

وی گفت: با پیگیری و تکمیل طرح به تدریج سازمانها موسسات الکترونیکی شده و در نهایت زندگی مجازی می شود.

بادیانی اظهار داشت: شورایاران به عنوان معتمدین محل می توانند انعکاس دهنده اهداف شهروند الکترونیک در میان شهروندان باشند و استفاده از اینترنت را در میان مردم تسری دهند.

*شورایاران مبلغ شهروند الکترونیک در منطقه 13

بادیانی خطاب به شورایاران گفت: اهداف شهروند الکترونیک را برای مردم محله و مراجعه کنندگان به دفتر شورایاری و سرای محله تبیین کنید تا مردم در جریان طرح قرار گرفته و بیشتر مشارکت کنند.

وی افزود: شورایاران از طریق ارائه اطلاعات فراگیران سرای محله به شهرداری الکترونیک و به روزرسانی اطلاعات دبیران شورایاری و معرفی جوانان مستعد در زمینه آی تی و فناوری اطلاعات با واحد شهرداری الکترونیک در ارتباط بوده و در بسترسازی فرهنگی طرح مشارکت کنند.

بادیانی یادآور شد،‌با پیگیری و تکمیل طرح به تدریج سازمانها و موسسات الکترونیکی شده و در نهایت زندگی مجازی می شود.

*طرح شهروند الکترونیک از نگاه شورایاران

محمود معنوی دبیر شورایاری محله سرخه حصار اجرای طرح شهروند الکترونیک در منطقه 13 را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد شهرداری تا آخرین مرحله طرح را پیگیری کرده تا شاهد نتایج مثبت این پروژه در منطقه باشیم.

باقری دبیر شورایاری محله دهقان نیز نقطه نظرات خود را در زمینه طرح اعلام کرد و گفت: اجرای این طحر نیاز به بسترسازی و ایجاد زمینه های نفوذ اینترنت داشته دقت و توجه بیشتری را می طلبد.

حسنی دبیر شورایاری محله حافظیه از سوی دیگر خواستار تجهیز سراهای محلات و مدارس منطقه به رایانه شد و گفت: این طرح در صورتی با موفقیت به انجام می رسد که شهروندان دسترسی به رایانه و ابزارهای الکترونیکی نیز داشته باشند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار