عليرضا قرباني:

رشد موسيقي كلاسيك نيازمند برنامه ريزي مدون است

برنامه ريزي مدون موسيقي كلاسيك مي‌تواند زمينه هاي پيشرفت روزافزوني آن را فراهم آورد.

عليرضا قرباني، خواننده، در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران؛اظهار داشت: رشد موسيقي كلاسيك مستلزم برنامه ريزي مدون است تا به سازهاي ايراني موسيقي كلاسيك با محتواي خوب و فاخري كه حاوي نكات پندآموز و مطالب عاشقانه فلسفي كه ريشه در تمدن چند صد ساله ايران دارد نواخته شود.

وي خاطرنشان كرد: هم اكنون ضبط موسيقي سفارشي در صدا و سيما رشد روز افزون دارد و آهنگسازها و خوانندگان مطرحي هستند كه به دو دليل - شهرت و افزايش در ‌آمد و اقتصاد روز به ضبط ‌آثار سفارشي آورده اند.

اين خواننده در ادامه گفت: مشكلات مهم موسيقي كلاسيك بي برنامگي و بي مسئوليتي بسياري از متوليان است كه اهميتي به اين نوع موسيقي نمي‌دهند و باعث مي‌شوند كه خود بخود گروهي از هنرمندان اين عرصه به دلايل گوناگون حرفه خود را تغيير دهند.

وي در پايان مصاحبه با بيان تبريك سال نو به مخاطبان موسيقي ايران افزود: من فكر مي‌كنم كه متوليان امر به خط دهي درست به رسانه هاي جمعي مي‌توانند زمينه رشد موسيقي ايران زمين را فراهم آورند و به موسيقي بايد اهميت بيشتري داده شود و افرادي كه در عرصه آهنگسازي خوب كار مي‌كنند را انتخاب كنند تا شايد ضبط آثار فاخري در موسيقي ايران باشيم./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار