كشور ما طي سال هاي اخير پيشرفت مناسبي در حوزه آناليز مواد معدني داشته و هم اكنون جزو ده كشور برتر دنيا است.

محمد تقي كره اي رييس سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: طي سال جاري در راستاي ارتقاي زير ساخت  بخش اكتشافات معدني اقدامات موثري انجام شده كه تجهيز سازمان به دستگاههاي پيشرفته و نوين و تجاري سازي مواد معدني با ارزش افزوده بالا از جمله اين اقدامات به شمار مي رود.
وي ادامه داد: با سرمايه گذاري مناسبي كه به منظور تجهيز سازمان به دستگاه هاي پيشرفته تحقيقاتي صورت گرفته هم اكنون امكان آناليز مواد معدني  با دقت و سرعت بالا دركشور فراهم شده است.
 وي با اشاره به پيشرفت روز افزون كشور در حوزه معدن تصريح كرد: هم اكنون در حوزه آناليز مواد معدني جزو ده كشور برتر دنيا هستيم.
**  فرآوري معدني كمياب در كشور
معاون وزير صنعت و معدن و تجارت با اشاره به ايجاد مركز پژوهش هاي كاربردي در راستاي تجاري سازي مواد معدني گفت: هم اكنون سرمايه گذاري مناسبي در بخش فرآوري فلزات استراتژيك با حجم كم وارزش افزوده بالا در مقياس آزمايشگاهي انجام شده است.
 وي ادامه داد: به عنوان مثال مواد معدني كمياب و عناصر خاكي نادر كه تا پيش از اين امكان آناليز آنها در كشور وجود نداشته در مقياس آزمايشگاهي فرآوري شده اند./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار