در مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان جشنواره ملی رسانه های سلامت که شب گذشته 10 اذر با حضور وزیر بهداشت در مرکز همایش های رازی برگزارشده بود یوسف سلامی و سپیده دولتی از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران به عنوان برگزیدگان این جشنواره در حوزه گزارش خبری معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل مراسم اختتامیه جشنواره رسانه های سلامت شنبه شب10 اذر در تالار همایش های رازی با حضور وزیر بهداشت ، مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزیدگان این جشنواره برگزار شد.
بنا بر این گزارش: این جشنواره با هدف بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر سلامت در رسانه های دیداری؛شنیداری و دیجیتال کشور ،تاکید بر ترویج شیوه زندگی سالم ، فراهم کردن محیطی به منظور ایجاد همدلی و هم افزایی بین پدیداورندگان اثار حوزه سلامت و ایجاد دبیرخانه ای توانمند برای عرضه و ارزشیابی رسانه های سلامت مبتنی بر شاخص های استاندارد و بومی برگزار شده است.
قابل ذكر است كه،700 اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده بود که تعداد 613 اثر به مرحله میانی داوری راه یافتند. در مرحله نهایی ، رسانه های منتخب توسط هئیت داوران متشکل از متخصصان و اساتید فنی و محتوایی رسا نه ها ، مورد داوری قرار گرفت. در این مرحله اثاری که دارای محتوایی غنی تر نسبت به سایرین بودند به عنوان برگزیدگان جشنواره انتخاب شدند. رهبردهایی همانند ترویج شیوه زندگی سالم، ترویج دیدگاه پیشگیری نگر به جای درمانگر، اموزش سلامت همگانی موثر با رویکرد پیشگیرانه، تعامل جذاب و موثر اثر با مخاطبان ، صحت علمی محتوا،القای موثر پیام و غیره ملاک بود. ه است. هیئت داوران در نهایت در بیانه ای تعداد 70 اثر برگزیده را به عنوان برگزیدگان جشنواره در 25 عنوان انتخاب کردند.
ا
گفتنی است :که محورهای این جشوراه شامل الف)رسانه های ديداري(نمايشي،فيلم كوتاه،فيلم سینمایی،تله فيلم، غيرنمايشی،مستند،گفت وگو محور،گزارش خبري،نماهنگ،پويانمايي،تقدير از برترين شبكه استاني سلامت)-
ب)رسانه هاي شنيداري(نمايشي، غير نمايشي،مستند،گفت و گو محور) ج)رسانه های دیجیتال (پایگاههای اینترنتی،وبگاه سلامت، خبرگزاری سلامت، نرم افزارهای تلفن همراه، بازیهای رایانه ای، نرم افزارهای کاربردی سلامت، نرم افزارهای چندرسانه ای) د) فرهنگ سازی و پژوهش و ه) بخشهاي جانبي بود.

 

لازم به ذکر است که برگزیدگان لوح یادبود و جایزه نقدی دریافت کردند./ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار