با نزديك شدن فصل شكوفايي طبيعت، حال و هواي عيد در كوچه پس كوچه هاي شهر پيچيده است اين روزها معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه 13 تمام تلاش خود را به كار بسته تا با اجراي ويژه برنامه هاي نوروزي به استقبال بهار برود.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

متوليان فرهنگي شهرداري منطقه 13 براي ورود به سال نو و فصل بهار برنامه هاي شاد و ابتكاري را برنامه ريزي كرده اند كه در تمامي اين طرح و برنامه ها از ظرفيت مشاركت مردمي بهره مي‌برند.

ويژه برنامه هاي استقبال از بهار 91 از 15 اسفند ماه سال جاري آغاز و تا 15 فروردين سال 91 در سطح منطقه ادامه پيدا مي‌كند ضمن اينكه علاوه بر ويژه برنامه طرح استقبال از بهار مركز آموزش گل و گياه منطقه 13 و كانون هاي مردمي و مديران محله برنامه ها و طرح ابتكاري جداگانه اي را در روزهاي پاياني سال درخانه هاي فرهنگ، سراهاي محله و ديگر مجتمع هاي فرهنگي و آموزش به اجرا مي‌گذارند.

*برگزاري جشنواره نوروزي سراي محله آشتياني

اعضاي انجمن مهر يك جشنواره نوروزي را در آخرين روزهاي سال 90 ترتيب داده اند كه فعاليت هاي خود را در سراي محله آشتياني به انجام مي رسانند.

جشنواره پوشاك يكي از فعاليت هاي انجمن مهر است كه در‌آن انواع و اقسام لباس به فروش مي‌رسد.

در اين جشنواره بانوان سرپرست خانوار و اعضاي فعال انجمن مهر توليدات خود را در معرض ديد شهروندان محل قرار مي‌دهند.

به گفته خاطره حسين زاده مسئول انجمن مهر در ‌آمد حاصل از اين جشنواره براي فعاليت هاي خداپسندانه برنامه هاي سراي محله آشتياني صرف مي شود و بخش اعظم آن به توليد كنندگان پوشاك كه همان خانم هاي سرپرست خانوار است مي رسد.

بازارچه بدليجات نيز از بخش هاي ديگر اين جشنواره نوروزي است كه در كنار جشنواره پوشاك برپاست. مسئول انجمن مهر در اين باره افزود: همانطور كه بخشي از فروش جشنواره پوشاك صرف امور خداپسندانه مي شود مقداري از درآمد حاصل از جشنواره بدليجات نيز به اين امر اختصاص مي‌يابد.

خاطره حسين زاده ادامه داد: قيمت اجناس ارائه شده در اين نمايشگاه ناچيز و اندك است و شهروندان با خريد لباس و زيورآلات در اين كار خداپسندانه سهيم شوند.

برپايي كلاس آ‌موزشي شيريني پزي از ديگر فعاليت هاي جنبي جشنواره نوروزي است در اين كلاس آموزشي شركت كنندگان با تهيه 16 نوع شيريني بودن فر آشنا مي شود.

كلاس شيريني پزي كاملا عملي بوده و روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 10 تا 12 در همين مركز برگزار مي‌شود و هزينه 10 جلسه آن 25 هزار تومان است.

*جشن سبزه ها در بوستان سيمرغ

مركز آموزش گل و گياه منطهق 13 نيز برنامه هاي متنوعي براي به مشاركت طلبيدن شهروندان در امور شهري در آستانه فرا رسيدن سال جديد به اجرا مي‌گذارد.

زهره سيمرغ رئيس مركز آموزش گل و گياه منطقه 13 در اينباره گفت: مسابقه جشن سبزه ها با حضور جمعي از بانوان 21 اسفندماه در بوستان سيمرغ برگزار و 10 نفر از نفرات برتر به سازمان پارك ها معرفي مي‌شوند در اين مسابقه شهروندان با آرايش سبزه ها آنها را در معرض نمايش مي‌گذارند.

به گفته وي به مناسبت روز درختكاري و همچنين به منظور توسعه فضاي سبز نهال رايگان در بوستان ها ي سيمرغ،؛ پيروزي، حافظ، سرخه حصار و خيام به مدت يك هفته از 15 اسفندماه در بين شهروندان توزيع مي‌شود.

سيمرغ همچنين تصريح كرد: طرح انتخاب شهروند نمونه با گزيشن شهرونداني كه فعاليت ويژه در زمينه كاشت و نگهداري گل و گياه هاي آپارتماني داشته اند اجرايي مي شود.

وي خاطرنشان كرد: جشن طبيعت نيز در 13 فروردين ماه با اجراي ويژه برنامه هاي مختلف براي شهروندان در بوستان سيمرغ برگزار مي‌شود.

*استقبال از بهار با اجراي 30 عنوان برنامه فرهنگي

مسعود خسروي معاون فرهنگي اجتماعي منطقه 13 با اشاره به اجراي طرح استقبال از بهار در حوزه معاونت فرهنگي اجتماعي پيش بيني كرد با همكاري و همياري شوراياران، مديران محلات ، ائمه جماعات بسيجيان برنامه هاي نوروزي امسال شهرداري با شكوه هر چه تمامتر برگزار شده و عنصر مشاركت مردمي در آن پررنگ تر باشد.

بنا به گفته وي برگزاري سامانه هاي نشاط در ايام نوروز اجراي طرح سفره طبيعت، دوست سبز به مناسبت روز درختكاري، تور گردشگري و كارواش نوروزي از جمله برنامه هاي تدارك ديده شده براي ايام نوروز است.

خسروي گفت: برنامه ها و مسابقات ورزشي نيز براي شهروندان تدارك ديده شده كه از آن جمله مي توان به دوچرخه سواري، كوهپيمايي،‌همايش بومي محلي اشاره كرد.

معاون فرهنگي اجتماعي منطقه 13 با اشاره به رويكرد فرهنگي شهرداري در طرح استقبال از بهار گفت: توزيع كتاب بصيرت، بروشور با موضوع سلامت ، كارگاه آموزشي با محوريت جلوگيري از مخاطرات چهارشنبه سوري، اجراي طرح هبه ، مسابقه نقاشي ويژه كودكان از جمله برنامه هايي هستند كه براي بالا بردن سطح آگاهي شهروندان اجرا مي شوند.

*جشنواره تخم مرغ رنگي

جشنواره تخم مرغ رنگي ويژه كودكان 3 تا 8 ساله برگزار و به همت سراي محله نيروي هوايي تدارك ديده شده است در پايان اين جشنواره كه 17 اسفند در مجتمع روح الله برگزار مي‌شود به كودكاني كه تخم مرغ رنگي زيباتري آماده كرده اند جايزه اهدا مي‌شود.

دوره آموزشي هفت سين ايراني نيز از جمله برنامه هاي فرهنگسراي اميد است كه به مناسبت عيد نوروز در اين مركز برگزار مي‌شود در اين دوره آموزشي پتينه دكوپاژ، نقاشي روي شيشه، روبان دوزي، شمع سازي براي تهيه و تزئين سفره هفت سين آموزش داده مي شود/ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار