مجسمه گچی «حافظ شیرازی» ساخته بیژن غنچه‌پور همچنان به انتظار همراهی مسئولان نشسته است تا این که بتواند راهی کارگاه ریخته‌گری شده و پس از تبدیل شدن به برنز در یکی از مناطق شهر تهران برای همیشه به نظاره بنشیند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛مجسمه حافظ شیرازی را بیژن غنچه‌پور مدت‌هاست که ساخته است البته فرم گچی آن را و اکنون در انتظار رسیدن بودجه‌ای است تا به یک مجسمه برنزی مقاوم تبدیل شده و در یکی از مناطق مختلف شهر تهران که احتمالاً‌ پارک لاله و یا ساعی خواهد بود، نصب شود.
بیژن غنچه‌پور درباره سرنوشت ساخت و نصب مجسمه حافظ شیرازی گفت:همچنان منتظر تصمیم شهرداری منطقه شش هستیم که بودجه لازم را برای برنزی شدن این مجسمه اختصاص دهند.
وی افزود: این اثر برگزیده جایزه اول در دوسالانه مجسمه‌های شهری بود که فرم گچی این مجسمه را مدت‌هاست ساخته‌ام و آماده ریخته‌گری برنزی شده است.
این هنرمند مجسمه‌ساز همچنین گفت: مسئولان سازمان زیباسازی شهرداری تهران قول همکاری داده‌اند که اگر شهرداری منطقه شش شرایط لازم را برای ادامه همکاری نداشته باشد،‌ به همت سازمان زیباسازی،‌مجسمه برنزی حافظ ساخته شده و در سطح شهر تهران نصب شود.
 بیژن غنچه‌پور مجسمه حافظ شیرازی را به صورت فیگور نشسته در ابعاد یک متر و ۳۰ سانتی‌متر ساخته است و چهره این شاعر بزرگ ایرانی را بر اساس نگارگری‌های قرن هفتم هجری و همچنین دوران صفویه طراحی و اجرا کرده است. این مجسمه روی پایه‌ای پر نقش و نگار که مرتبط با این پیکره است نصب خواهد شد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.