فاز اول هدفمندي يارانه ها در يك سال و چهارماه اخير تبعات متعددي بر روي بازارهاي اقتصادي كشور داشته كه يكي از اين اثرات مربوط به تاثير آن بر روي بازارهاي مالي كشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران هدفمندي يارانه ها صرفا مربوط به اصلاح قيمت حامل هاي انرژي نيست، بلكه حركتي است كه بازارهاي مالي را تحت تاثير خود قرار مي دهد به طوري كه اجراي فاز اول آن از سال گذشته تاكنون باعث اصلاحات اساسي در بخش پرداخت و توزيع نظام بانكي شد.

*ارتقاء عملكرد بانكداري الكترونيك با اجراي هدفمندي يارانه ها
سال گذشته با آغاز اجراي فاز اول هدفمندي يارانه ها اگر چه بانك ها از قبل منابع خود را در خصوص تامين منابع مالي اين طرح عظيم اقتصادي تجهيز كرده بودند اما به دليل هم زماني موعد پرداخت حقوق كاركنان دولت اعم از شاغلان در حال فعاليت و بازنشستگان و مستمري بگيران شاهد صف هاي طولاني در مقابل دستگاه هاي خودپرداز و بعضا كمبود نقدينگي ATM ها و خرابي آنها مواجه بودند.
اين كار در حالي انجام مي شد كه نظام بانكي كشور درصدد رفع مشكلات مربوط به ATM در راستاي افزايش خدمات رساني بانك ها در موقع پرداخت يارانه هاي نقدي به مردم بود كه براثر پيگيري هاي مسئولان بانكي كشور و در خواست موجدانه از مسئولان ستاد هدفمندي يارانه ها زمان پرداخت يارانه نقدي به هفته دوم هرماه انتقال يافت.
به همين علت هدفمندي يارانه ها باعث اجراي طرح هاي الكترونيكي بيشتر در حوزه نظام بانكي شد./ف
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار