قدرت اكران سينما دست افرادي خاص افتاده كه در اين جمع تعدادي از مديران پخش فيلم ها در سمت ديگر با عنوان تهيه كننده سينما در مشكلات حوزه نمايش فيلم ها در سينماهاي كشور دخالت دارند.

محسن محسني نسب كارگردان سينما به

خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران

گفت: در سال هاي گذشته اكران فيلم ها در سينماهاي كشور به دست سينماداران بود.

وي افزود: دست سينماگران بر روي شيوه گردش فرمان نمايش فيلم ها در حوزه اكران سينما باعث شده تا آثار فاخر مهجور بمانند.

اين كارگردان سينما تصريح كرد: نوار توليد فيلم هاي فرهنگي در سينماي كشور به دليل خروجي نامناسب آن ها به لحاظ اقتصادي براي سينماگران و وضعيت نا به سامان اكران اين فيلم ها در آستانه قطع شدن قرار دارد.

محسني نسب اضافه كرد: جشنواره فيلم فجر فاخر در يك مقطع زماني خاص بود.

اين كارگردان سينما ادامه داد: مسئولان بايد به فكر نجات و جلوگيري از سقوط سينما به دره ناكامي باشند و تصميم گيري ها نخست بايد قدرت تقسيم بندي فيلم ها در فضاي اكران را از سينماداران بگيرد.

محسني نسب ابراز داشت: حذف اكران چرخشي با توجه به حضور طولاني مدت فيلم ها در صف اكران غلط است.

اين كارگردان سينما بيان كرد: قدرت اكران در سينما دست افرادي خاص افتاده است كه در اين جمع تعدادي از مديران دفاتر و پخش فيلم نيز كه خود در حوزه فيلمسازي فعاليت مي كنند و آثارشان در صف انتظار اكران جايي ندارد حضور دارند.

محسني نسب تاكيد كرد: توجه به نزديك شدن به نوروز و آغاز اكران نوروزي در سينماهاي كشور اهالي سينما شاهد اعمال برخي تغيير و تحولات در حوزه نمايش فيلم ها هستند.

اين كارگردان سينما افزود: سال ها قبل آشفته بازاري در حوزه اكران در مقايسه با شرايط فعلي سينما كم رنگ بود و سينماگران به دليل استقبال گسترده مخاطبان از سينما و وجود انبوهي از توليدات اصرار زيادي براي اكران خوب آثارشان در ايام نوروز نداشتند.

اين كارگردان سينما ابراز داشت: با توجه به آمار ارائه شده از سوي مسئولان برگزاري جشنواره فيلم فجر با بيان استقبال بالاي 600 هزار نفر از اين فستيوال داخلي اين موضوع به معناي استقبال حداكثر يك درصد مردم جامعه از سينما است.

محسني نسب بيان كرد: در سال هاي اخير سينما با ركورد زني برخي فيلم ها در حوزه اكران و فروش ميلياردي مواجه بود و اين موضوع در نگاه مسئولان سينما خوشايند بود.

اين كارگردان سينما تاكيد كرد: ركورد زني در فضاي فعلي با وجود قيمت 2 الي 4 هزار توماني سينماها نمي‌تواند پديده اي چشمگير در سينما محسوب شود و اين مسئله گواهي بر حقيقت دوري مخاطب از سينما است.

محسني نسب ادامه داد: ارائه آمارها توسط مجريان برگزاري جشنواره فيلم فجر در كنار مسئولان سينما با توجه به نزديكي به ايام اكران نوروزي تفكرات غير كارشناسي است و در ذهن مخاطبان آماري مجازي ترسيم مي كند.

اين كارگردان سينما گفت: افرادي خاص به عنوان مجموعه هايي در سينما به ويژه حوزه اكران فعاليت مي كنند كه هدف آنها از بين بردن سينماي ايران است و مسئولان بايد جلوي گسترش اين اقدامات را بگيرند.

محسني نسب با اشاره به حضور فيلم كريستال در صف اكران گفت: نزديك 2 سال پيش توليد فيلم سينماي كريستال را به اتمام رسانديم اما تاكنون فرصت اكران آن را در سينما پيدا نكرديم و به همين خاطر دشواري هاي توليدو نمايش فيلم را در اين فضا احساس مي‌كنيم.

كارگردان ياس هاي وحشي اظهار داشت: در وضعيت بد بازگشت سرمايه در سينما حضور فيلمنامه ها در كشوي ميز فيلمسازان فرقي با ورود آثار به صف اكران نمي كند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار