پیش‌بینی‌‌ مي شود، نوروز امسال استان زنجان شاهد افزایش 30 درصدی ورود گردشگران خواهد بود.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یکی از ضرورت‌های استان در رابطه با ارتقای سطح کیفی و کمی گردشگری، احداث هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای باکیفیت است.

نقی‌زاده‌محجوب از فعالیت بیش از 35 هتل و مهمان‌پذیر در سطح استان خبر داد و افزود: به دلیل عدم توجیه اقتصادی بعضی هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، فعالیت آن‌ها تنها باعث ضرر و زیان مالی شده و به تبع آن به تعطیلی آن منجر خواهد شد.

وی به لزوم آموزش و تربیت نیروهای کارآمد در هتل‌ها اشاره کرد و افزود: از جمله اقدامات مهم این اداره‌کل، برگزاری دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای دفاتر خدمات گردشگری است که در راستای ارتقای کیفیت این مراکز و جذب هرچه بهتر گردشگران خارجی خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: نباید از فرصت‌های گردشگری شهرستان‌ها از جمله مناطق گردشگری طارم، ابهر و مهم‌تر از همه سلطانیه غافل شد که قطعا می‌توان با تقویت امکانات در این شهرها درصد ورود گردشگران را افزایش داد.

نقی‌زاده‌محجوب ادامه داد: اعمال تخفیف 100 درصدی برای گردشگران و بازدید‌كنندگان از موزه‌ها و اماكن تاریخی و فرهنگی استان برای تورهای گردشگری، ارائه راهنمای انگلیسی برای تورهای خارجی به صورت رایگان، حمایت ویژه از تورهای دانشجویی و علمی پژوهشی، از برنامه‌های مهم ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان است./ب

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.