به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا؛ «رضا توفيقي» ضمن بيان اين مطلب افزود: هیات تجاری – بازاریابی جمهوری اسلامی ایران، متشکل از گروه های کالایی فعال در زمینه صنایع دستی شامل سنگهای قیمتی و زیورآلات، فرش و زیراندازهای سنتی، خدمات معماری سنتی و دکوراسیون داخلی توسط سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رایزنی بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در پکن، ضمن حضور در چین و بازدید از توانمندیهای تجاری و بازرگانی این کشور، نسبت به امضای 4 تفاهمنامه همکاری اقدام کردند.
وي ادامه داد: تفاهم نامه همکاری میان اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی ایران و مرکز مدیریت برند بین المللی اتحادیه تجارت بین الملل وزارت بازرگانی چین يكي از اين تفاهمنامه ها بود و طرح پیشنهادی همکاری مشترک با موضوع بسته شیوه زندگی شرقی از سوی طرف ایرانی مطرح شد و مورد استقبال طرف چینی قرار گرفت.
توفيقي در پایان ضمن اعلام مفاد و چارچوب طرح پیشنهادی ذكر شده، از برپایی پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه تجارت خدمات چین با هدف جذب سرمایه گذاران چینی خبر داد و خواستار مشارکت فعالان بنگاههای ایرانی در این رویداد شد./ق2