معاون فنی و عمرانی منطقه یک گفت: به منظور سهولت و ایمنی تردد معلولان بیش از 74 هزار متر مربع پیاده رو احداث شده در شمال تهران بر اساس ضوابط حرکت نابینایان و معلولان در سال جاری مناسب سازی شد.

محمد شیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به نقش پیاده رو ها و ایجاد شادابی و نشاط در شهر و امکان استفاده مناسب برای همه اقشار جامعه، پیاده روهای معابر اصلی منطقه شامل خیابان شهید دکتر باهنر، شریعتی، پاسداران با در نظر گرفتن سهولت توام با ایمنی برای حرکت کم توانان جسمی و حرکتی و نابینایان شیار کشی و ساماندهی شد.
وی بیان کرد: بیشترین حجم کار اجرا شده در خیابان شریعتی حد فاصل میدان قدس تا خیابان پل رومی است وخیابان شریعتی به عنوان یکی از قدیمی ترین مسیرهای ارتباطی شمال تهران به مرکز شهر محسوب می شود.
شیری تصریح کرد: در این عملیات بیش از 9 هزار متر مربع از خیابان شریعتی پیاده رو سازی شد و نهر ضلع شرق به طور کامل با استفاده از تایلهای قدیمی پیاده رو، کف سازی شده و با استفاده از تایلهای بتنی به رنگهای سبز، قرمز و زرد ویژه نابینایان بهسازی شد.
وی افزود: پیاده روی خیابان شهید دکتر باهنر به عنوان یکی از محورهای اصلی منطقه دارای مشکلات ترددی از قبیل عرض کم معابر و فرسودگی پیاده رو و انهار بوده که سعی شده در سال جدید پیاده روهای این خیابان نیز به وضعیت بسامان برسد.
شیری گفت: ساماندهی پیاده روهای شهرک شهید محلاتی به دلیل سکونت بسیاری از جانبازان و مشکلات حرکتی آنها در برنامه سال جاری منطقه قرار گرفت و بهسازی شد.
وی خاطر نشان کرد: 9 هزار متر طول پیاده رو سازی در خیابان درکه و 5 هزار متر طول در خیابان دربند از دیگر اقدامات اجرا شده است./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار