تغيير مديران سازمان ميراث فرهنگي در ساماندهي وضعيت ميراث تاريخي و فرهنگي كشور تا به امروز چه تاثيري داشته است.

باشگاه خبرنگاران، مديران سازمان ميراث فرهنگي برخي از شهرها در خاموشي بدون آنكه كسي تاثيري يا دخالتي براي اين تغييرات داشته باشد مدام در حال تغيير هستند درحالي كه بهتر است اين تغييرات با مشورت صورت بگيرد.
به تازگي شهرهاي كهن و با تمدن تهران و اصفهان دچار تغيير مديران خود در حوزه ميراث فرهنگي شده است اما متاسفانه چه در گذشته و چه در حال هيچ گونه تغييري در وضعيت حفاظت از ميراث تاريخي و فرهنگي اين دو شهر بوجود نيامده بلكه رو به افول هم هست جالب تر آن كه بعد از تغيير، مديريت جديد تصميم به تغييرات در موزه ها و بخش هاي ديگر سازمان ميراث فرهنگي مي‌گيرد و دوباره تغيير و تغيير، معلوم نيست اين تغييرات پي در پي چه تاثيري تا به امروز در وضعيت آشفته ميراث فرهنگي داشته است.
به طور مثال بحث هاي داغ خانه تاريخي پروين اعتصامي و تخريب بافت تاريخي عود جولان كه نزديك به 3 ماه پيش اتفاق افتاده بود و به تازگي هم ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم تاثر شهر با وجود تغيير مديريت جديد از موضوعات مهم ميراث فرهنگي استان تهران است.
همچنين، رخدادهاي مهم ديگري از جمله مشكل گردشگري در كويرمرنجاب و بافت تاريخي روستاي قهي و مسئله ترك هاي سي و سه پل از مشكلات عمده اي است كه با وجود تغيير مديريت هنوز حل نشده است.
با توجه به اينكه استان هايي مثل تهران و اصفهان و ساير استان هاي كشور نيازمند پيشرفت در همه زمينه ها از جمله صنعت است اما پيشرفت نبايد بهاي نابودي بافت ها و بناهاي تاريخي كشور كه جزئي از تمدن كهن ماست، تمام شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار