مدیر كل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت گفت: براساس پیش‌بینی ‌های انجام شده تولید شكر تا پایان سال جاری با 11 درصد رشد همراه خواهد بود.

به گزا رش باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا ، 'مهدی صادقی نیاركی '، با اشاره به رشد تولید شكر طی سال جاری افزود: با توجه به پیش بینی تولید چغندر قند و نیشكر ، امسال میزان تولید شكر از مرز یك میلیون و 250 هزار تن خواهد گذشت كه این رقم نسبت به سال گذشته افزایشی حدود 11 درصد خواهد داشت.

مدیر كل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت افزود: این میزان تولید، بیش از دو برابر نسبت به تولید سال 1388 افزایش دارد.

صادقی گفت: پیش بینی می‌شود كارخانه های تولیدكننده با حدود 70 درصد ظرفیت تولیدی تا پایان سال به پیش بروند این در حالی است كه این رقم در سال گذشته حدود 62 درصد بوده است.

وی تصریح كرد: در زمان حاضر 43 واحد قند و شكر با ظرفیت تولید حدود یك میلیون و 800 هزار تن شكر از چغندر قند و نیشكر(بدون احتساب ظرفیت تصفیه شكرخام) در كشور موجود است.

صادقی نیاركی اظهار داشت: بیشترین تولید این واحدها با توجه به چغندر قند و نیشكر تولیدی در سال های اخیر، حدود یك میلیون و 300 هزار تن بوده است.

مدیركل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت افزود: طبق پیش بینی ها انجام شده میزان تولید چغندر قند به چهار میلیون و 200 هزار تن طی سال جاری خواهد رسید كه نسبت به سال گذشته، حدود 10 درصد افزایش را به دنبال خواهد داشت. همچنین‌ میزان تولید نیشكر نیز افزون بر 6 میلیون و500 هزار تن می شود كه افزایش تولید نسبت به سال گذشته حدود 15درصد خواهد بود.

صادقی نیاركی یادآور شد : تولید یك میلیون و 250هزار تن شكر از طریق شكر چغندری و نیشكری، بخش قابل ملاحظه ای از نیاز كشور را تأمین می نماید ، بنابراین جهت حمایت از تولید داخل باید با بكار گیری ابزار و مدیریت تعرفه‌ای مناسب ، واردات شكر خام در حد نیاز انجام شود تا در آینده شاهد افزایش بیش از پیش تولید داخلی باشیم.

وی افزود: در آذر ماه سال جاری سومین جلسه كارگروه ماده یك آیین نامه ساماندهی تولید و توزیع قند و شكر با حضورنمایندگان دستگاه ها و تشكل های ذیربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد كه ضمن ارائه گزارش در مورد میزان پیش بینی تولید، واردات و موجودی قند و شكر، تصمیماتی در خصوص تسهیل امور كارخانجات قند و شكر اتخاذ شود. /ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار