رئيس فدراسيون جودو گفت: در حال حاضر استانداردهاي جودو در دنيا تغيير كرده است و ما نتوانسته ايم طبق اين استانداردهاي جديد پيش برويم چرا كه اين استانداردها بودجه زيادي مي‌طلبد و فدراسيون اين بودجه را در اختيار ندارد.

به جاي 3 مسابقه بايد در 35 مسابقه شركت كنيم

اميني با اشاره به قوانين جديد جودو به منظور كسب سهميه المپيك در گفتگو با خبرنگار باشگاه تصريح كرد: پيش از اين فدراسيون جودو مشكل خاصي براي كسب سهميه المپيك نداشت و ملي پوشان جودو با حضور در سه يا چهار مسابقه جواز حضور در المپيك را بدست مي‌آوردند ولي اكنون قوانين تغيير كرده است و به جاي حضور در 3 مسابقه بايد در طول سال در 35 مسابقه شركت كنيم كه اين مسئله امري نشدني است بودجه مان نسبت به 3 سال پيش تغييري نكرده است.

وي ادامه داد: بودجه فدراسيون جودو در مجموع يك ميليارد و چهار صد ميليون تومان است كه از اين ميان نيمي از مبلغ توسط وزارت ورزش و نيمي ديگر توسط كميته ملي المپيك پرداخت مي شود كه البته اگر پرداخت شود.

وي افزود: اعزام تيم ملي به مسابقات برون مرزي براي كسب سهميه المپيك هزينه بالايي دارد و به طور حتم با اين بودجه اندك نمي‌توانيم در اين تعداد مسابقات شركت كنيم و فقط در تعداد انگشت شماري مسابقه به ميدان خواهيم رفت كه اين مسئله شانس كسب سهميه المپيك را كاهش مي‌دهد.

اميني ادامه داد: تيم هاي اروپايي و همچنين تيم هاي ژاپن و كره بدون هيچ مشكلي در تمام اين مسابقات شركت مي‌كنند با اين شرايط به طور قطع اين تيم ها مشكلي براي كسب سهميه المپيك نخواهند داشت ولي شرايط ما متفاوت است.

وي خاطرنشان كرد: طبق برنامه فدراسيون بين المللي جودو بين سالهاي 2010 تا 2012 ميلادي 72 مسابقه كسب سهميه المپيك برگزار شد كه ما فقط در چند مسابقه كه تعداد آنها به تعداد انگلستان دست هم نمي‌رسد شرك كرديم با اين وجود كسب يك سهميه جودو براي المپيك در سنگين وزن رودكي قطعي است و در دسته وزن ديگر شانس كمتري داريم ولي تلاش مي‌كنيم كه سهميه اين اوزان را نيز بگيريم.

از هم اكنون براي المپيك 2016 برنامه ريزي كرده ايم اميني در مورد برنامه هاي فدراسيون جودو و براي موفقيت بيش از پيش اين رشته رزمي گفت: فدراسيون جودو از همين الان براي المپيك 2016 برنامه ريزي كرده است قصد داريم تيمي قدرتمند را براي اين مسابقات آماده كنيم و به همين علت از با سابقه ترين مربي جودو كشورمان حاج يوسف زاده در راس تيم ملي جوانان بهره مي‌بريم.

وي افزود: قصد داريم اردوهاي منظمي را در رده جوانان برگزار كرده و با استفاده از تجربيات حاج يوسف زاده بهترين نتايج را در المپيك 2016 بدست آوريم البته جيرو لامو را كنار نخواهيم گذاشت.

اميني در مورد نحوه استفاده فدراسيون جودو از جيرو لامو سرمربي سابق ايتاليايي تيم ملي جودو عنوان كرد: جيرو در جودو فرصت زيادي نداشت و طي اين مدت نتوانست به خوبي انتظارات ما را برآورده كند.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه جيرو لامو برنامه مدون و خاصي نداشت به جاي سرمربي از وي به عنوان مربي ارشد تيم ملي استفاده خواهيم كرد و زارعيان ، آخوندزاده، يك مربي بدنساز و يك روانشناس نيز در كنار وي فعاليت مي‌كنند.

اميني با بيان اينكه فدراسيون جودو قصد كنار گذاشتن جيرو را از كادر فني تيم ملي ندارد گفت: قصد نداريم جيرو را كنار بگذاريم مگر اينكه خودش بخواهد هر چه باشد اين مربي ايتاليايي از سابقه درخشاني برخوردار است كه اين مسئله اهميت زيادي دارد البته با توجه به اينكه وي ديگر سرمربي تيم ملي نيست حقوقش نيز به نصف كاهش يافته است.

رشيدي كارهاي بزرگي را شروع كرده كه در آينده جودو تاثيرگذار است

رئيس فدراسيون جودو در خصوص نقش محمود رشيدي، نائب رئيس اين فدراسيون در پيشرفت جودو خاطرنشان كرد: رشيدي توان مديريتي بالايي دارد و به طور حتم حضورش در فدراسيون جودو بسيار مثمرثمر است وي كارهاي بزرگي را در جودو آغاز كرده است كه به طور حتم در آينده نتايج مثبت آن را شاهد خواهيم بود.

از حضور سرمايه داران در هيئت رئيسه استقبال مي‌كنم

اميني در خصوص حضور افراد سرمايه دار در فدراسيون جودو گفت: به طور حتم در صورت برطرف شدن مشكلات مالي هر فدراسيوني مي‌تواند به موفقيت هاي بيشتري دست يابد و فدراسيون جودو نيز در اين ميان مستثني نيست از همين رو با حضور سرمايه داران در هيئت رئيسه فدراسيون موافقم و از اين مسئله استقبال مي‌كنم.

وي افزود: البته استفاده از يك فرد سرمايه دار در جايگاه نائب رئيس را درست نمي دانم چرا كه معتقدم نائب رئيس فدراسيون بايد در تصميم گيري ها سهيم باشد از همين رو نياز به تخصص دارد و به صرف سرمايه دار بودن نبايد در جايگاه نائب رئيسي قرار گيرد.

اميني خاطرنشان كرد: تمام تلاش ما اين است كه بتوانيم بيشترين سهميه را براي المپيك 2012 بگيريم ولي كسب سهميه نياز به بودجه و حمايت مسئولان دارد كه اميدواريم مسئولان نيز ما را در اين زمينه ياري كنند تا در آينده شاهد موفقيت هاي جودو در عرصه هاي مختلف باشيم./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار