دبير كميته بانوان جبهه متحد اصولگرايي با بيان اين كه پيگيري مطالبات زنان و خانواده از مهمترين اولويت هاي مجلس نهم است، اظهار داشت: در صورتي كه به مجلس نهم راه پيدا كنم، تلاش مي كنم كميسيون زنان و خانواده در مجلس شكل بگيرد تا لوايح قانوني مربوط به اين حوزه به خوبي دنبال شود.

زهره الهيان در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اين كه مجلس نهم اولويت هاي مهمتري را نسبت به ساير ادوار مجلس پيش رو دارد، گفت: يكي از اولويت هايي كه بايد در مجلس نهم با جديت دنبال شود، تشكيل كميسيون زنان براي رفع موانع موجود در اين زمينه است.

نماينده مردم تهران در مجلس هشتم ادامه داد: ماده وي‍ژه برنامه پنجم توسعه زنان در مجلس هشتم به تصويب رسيده و دولت موظف شده است كه با تمام قوا، سند توسعه زنان را تصويب كند.

وي افزود: مسكن، اشتغال، حضور اجتماعي، مسايل قضايي و حقوقي زنان در اين سند ديده شده است و به محض اين كه سند مذكور شكل قانوني به خود بگيرد، اجرايي شدن آن از سوي مجلس پيگيري مي شود.

الهيان با بيان اين مصوبه حق اولاد براي زنان سرپرست خانواده در مجلس هشتم به تصويب رسيده است، تصريح كرد: تدوين لايحه جامع امنيت زنان هم در دستور كار مجلس نهم قرار دارد و قصد دارم اين برنامه در در صورت ورود به مجلس نهم، دنبال كنم.


عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هشتم، خاطر نشان كرد: در صورتي كه كميسيون زنان و خانواده در مجلس نهم تشكيل شود، برنامه هاي اين حوزه را در كنار كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، دنبال مي كنم./س3

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار