دولت، به منظور تکمیل زیرساخت های حمل و نقل شهری و ایجاد تسهیلات و امکانات بیشتر با اختصاص اعتبار برای احداث قطار برقی شهر هشتگرد موافقت کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد؛ از طریق شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید(به عنوان کارفرما)، سرمایه گذاری در طراحی، تدارکات، اجرا و تامین منابع مالی احداث پروژه قطار برقی شهر جدید هشتگرد شامل تامین مالی، طراحی، مهندسی، تامین و ساخت کلیه تجهیزات، بیمه، خرید و حمل به ساختگاه، اجرای عملیات روسازی مسیر، نصب، آزمایش، راه اندازی و نگهداری یکساله پس از بهره برداری کلیه بخش های روسازی خط و تمامی تجهیزات(بجز ناوگان) خط مذکور به طول تقریبی (25)کیلومتر، به صورت دو خط رفت و برگشت و حدود (10) کیلومتر ریل گذاری در محدوده ایستگاه و دپو، از گلشهر تا هشتگرد را به گروه مشارکت مدنی که توسط موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن (به عنوان سرمایه گذار) ایجاد و معرفی می شود، به قیمت مقطوع هشتصد میلیارد ریال واگذار کند. بیمه، مالیات و سایر حقوق و عوارض ناشی از اجرای پروژه و تاسیسات جانبی خاص ان تابع قوانین و مقررات طرح های عمرانی است.

بر این اساس، دولت، به منظور تامین منابع مالی پروژه مذکور سازمان ملی زمین و مسکن را موظف کرد؛ اراضی با کاربرهای مختلف تجاری، مسکونی و غیره را به قیمت کارشناسی روز معادل هشتصد میلیارد ریال (هزینه های اجرای کامل طرح) از طریق انعقاد قرارداد متناسب با پیشرفت کار در اختیار موسسه یاد شده قرار دهد و ارزش دفتری اراضی یاد شده را به هزینه منظور کند. انتقال قطعی اراضی مذکور به نسبت هزینه اجرای پروژه و با تایید و درخواست شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید انجام می شود.

همچنین، کارفرما مکلف است، پس از اتمام عملیات ساخت، پروژه را به بهره بردار متروی تهران -کرج (شرکت راه آهن شهری تهران و حومه/کرج) تحویل دهد.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار