
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ محمد شکرچیان، به عنوان یکی ازکارشناسان حوزه بازاریابی اینترنتی با اشاره به اینکه در بازاریابی اینترنتی نوین و اصولی باید به برخی نکات توجه داشت که از میان آنها میتوان به تبلیغات هدفمند، متناسب با نیاز مشتری و تمرکز بر روی نیازهای مخاطبان خاص یا همان بالقوه هر کسب و کار اشاره کرد، معتقد است که بازاریابی موفق اینترنتی مدرن باید خصوصیات دیگری نیز مانند هزینه منطقی و مقرون به صرفه، قابلیت انتخاب بخشی خاص از گروه مخاطب برای هر تبلیغ و همچنین قابلیت تنظیم دوره های زمانی ارسال داشته باشد.
به گفته وی اگر صاحب محصول یا خدمات دوره های مشخصی را برای ارسال ایمیلهای هدفمند کالا یا خدمات خود مشخص کند، میتواند به راحتی بازخورد تبلیغات انجام شده در هر دوره را اندازه گیری کند و با توجه به نتایج بدست آمده برای ادامه تبلیغات خود برنامه ریزی کند و حتی برای گروه های مخاطب کالا یا محصول خود تخفیفهای ویژه ای را از این طریق در نظر بگیرد.
وی تاکید کرد: به منظور شکل گیری بازاریابی اینترنتی،ایمیل های تبلیغاتی باید سامان دهی شوند .
شکرچیان در پاسخ به این سئوال که چگونه میتوان مطمئن شد که یک ایمیل تبلیغاتی به پوشه هرزنامه ها نمیرود و توسط مخاطب دیده میشود، اظهار داشت: برای حصول اطمینان از این امر باید ایمیلهای تبلیغاتی تنها برای مخاطبانی ارسال شود که درخواست دریافت تبلیغات مرتبط با نیازهای خود را دادهاند و محتوای تبلیغات مرتبط با نیازهای آنها باشد.
وی افزود: در حال حاضر برخی شرکتها اقدام به ارائه خدمات بازاریابی نوین اینترنتی میکنند که استفاده از این روشها با مشخصات ذکر شده میتواند موجب افزایش فروش کالا یا خدمات و افزایش بازدید و ترافیک وب سایت کالا یا خدمات تبلیغ شده شود.
وی در خصوص این روش هدفمند تبلیغات گفت: شرکتهای فعال در این زمینه ابتدا اقدام به ثبت نام و جمع آوری اطلاعات کاربران در پایگاه داده خود میکنند که در میان اطلاعات جمع آوری شده مواردی مانند مشخصات اولیه، خانوادگی، علایق، اطلاعات شغلی، نحوه دسترسی و مدت استفاده از اینترنت در روز و... دیده میشود. این اطلاعات به شرکتهای فعال در زمینه بازاریابی اینترنتی اجازه میدهد تا کاربران ثبت شده را با توجه به کالا یا خدمات هر یک از سفارش دهندگان آگهی گروه بندی کنند تا تبلیغات آنها فقط برای افرادی ارسال شود که به موضوع تبلیغ علاقهمند هستند و از مشاهده آن استقبال میکنند.
این کارشناس فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد : البته برای جلب رضایت کاربران و دریافت کنندگان ایمیلهای تبلیغاتی در این شیوه، غیر از اطلاع رسانی فروش ویژه و حراج کالاها و خدمات مورد علاقه هر یک از کاربران، امتیازات دیگری مانند قرعه کشیهای دوره ای و امتیاز برای بازدید از ایمیلها نیز برای آنها در نظر گرفته میشود./ح