ضعف در عضلات ستون فقرات باعث ایجاد قوس کمر و خمیدگی شکم به جلو می شود که با انجام حرکات انقباضی و ورزشی می توان از وقوع یا پیشرفت آن پیشگیری كرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، زهرا مصلی نژاد دبیر اجرایی دوازدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنان به علت آناتومی بدن و انجام فعالیتهای روزانه و خانه داری بیشتر از مردان در معرض آسیب های مفاصل و ستون فقرات هستند.

وی تصریح کرد:‌حفظ وضعیتهای ثابت برای مدت طولانی باعث ایجاد اختلال در حالت طبیعی قوس های ستون فقرات می شود و برای پیشگیری از بروز درد و بیماری در این ناحیه باید بعد از گذشت نیم ساعت وضعیت بدن را تغییر و عضلات بدن را کشش داد.

دکترای تخصصی فیزیوتراپی ادامه داد: ثبات عضلات زیر ناف،‌کف لگن، پهلوها و دو طرف ستون فقرات درقسمت پشت برای انجام همه حرکات بدن حتی چشمها ضرورت دارد ضعف در این عضلات باعث خمیدگی شکم به جلو و قوس کمر می شود.

مصلی نژاد با بیان اینکه عضلات ستون فقرات را می توان با انقباض و انجام حرکات ورزشی تقویت کرد گفت:‌اگر فردی دچار ناهنجاری در ستون فقرات باشد و با ورزش کردن دردش بیشتر شود باید سریعا ورزش را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کند چرا که در غیر این صورت مشکلات اسکلتی، عضلانی بیمار وخیم تر خواهد شد./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار