سخنگوي فدراسيون شنا گفت: شيرجه دچار فقر فراواني است و يك شبه نمي توانيم ره صد ساله برويم.

محسن سميع زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: متاسفانه در رشته شيرجه دچار فقر فراواني هستم و اين مشكل در بخش سخت افزاري و نرم افزاري نيز وجود دارد در حال حاضر تنها استخر استاندارد كشور آزادي است كه بتوانيم از اين محل براي برگزاري مسابقات و برپايي اردو ها استفاده كنيم.

وي در خصوص عملكرد ولي پور در لندن گفت: با توجه به اينكه مسابقات انتخابي المپيك در سطح بسيار بالايي برگزار شد قابل پيش بيني بود كه ولي پور بسيار سخيت براي كسب ورودي المپيك در پيش دارد هدف ما از اعزام ولي پور به لندن افزايش سطح فني اين ملي پوش بود و با اعزام اين شيرجه رو و مربيان به چين افزايش سطح فني آنها بود.

سميع زاده افزود: وظيفه فدراسيون حمايت از ورزشكاران است و با اعزام ولي پور به اردوي آماده سازي چين ما به وظايف خود عمل كرديم و عدم كسب ورودي لندن از ارزش هاي اين ملي پوش كم نمي كند.

* شيرجه فاصله معنا داري با دنيا دارد

وي تصريح كرد: در حال حاضر فاصله معناداري با شيرجه دنيا داريم پس از بازگشت ولي پور به ايران با برگزاري جلسه كميته مشورتي شنا عملكرد اين ملي پوش را مورد ارزيابي قرار دهيم در حال حاضر شيرجه ايران فاصله معناداري با شيرجه دنيا دارد ولي پور زحمات خود را كشيد و ما از زحمات اين ملي پوش تشكر مي كنيم.

* دنيا به دنبال آماده سازي براي المپيك است

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر ورزشكاران سراسر دنيا تمام هدفشان حضور موفق در مسابقات المپيك است و اين امر بسيار ناراحت كننده است كه در حال حاضر ما به دنبال كسب ورودي لندن هستيم.

وي يادآور مي شود: در حال حاضر كشتي گيران رشته هاي آزاد و فرهنگي سهميه لندن را بدست آوردند و در حال حاضر به دنبال آماده سازي براي حضور در المپيك لندن هستند.

وي اظهار داشت: در صورتيكه بخواهيم در رشته هاي شنا ، شيرجه و واترپلو موفق داشته باشيم از هم اكنون بايد برنامه ريزي هاي مدوني را آغاز كنيم در حال حاضر فرصت زيادي تا آغاز مسابقات المپيك لندن باقي نمانده است و به همين دليل به دليل مشكلات موجود نمي توانيم يك شبه ره صد ساله برويم ، در حال حاضر استفاداه از سيستم گلخانه اي نتيجه بخش نخواهد بود و بايد شرايطي را فراهم كنيم تا شرايط اعزام به مسابقات و اردوهاي برون مرزي را فراهم كنيم.

* مسابقات دوبي هدف كوتاه مدت تيم هاي ملي

وي گفت: هدف كوتاه مدت فدراسيون حضور تيم هاي ملي كشورمان حضور در مسابقات قهرماني آسيا است كه آبان ماه سال آينده در دوبي برگزار مي شود برنامه ميان مدت ما حضور در بازيهاي آسيايي 2014 كره جنوبي و برنامه بلندمدت حضور موقت در المپيك 2016 برزيل است .

سخنگوي فدراسيون شنا گفت: در صورت مهيا شدن شرايط ما در نظر داريم تا شيرجه روهاي كشورمان را به چين اعزام و فرصتي ايجاد شود تا آنها با حضور در اين كشور سطح فني خود را افزايش دهيم با توجه به اينكه از اين پس تيم هاي ملي برنامه هاي متعددي دارند به همين دليل ما در نظر داريم از اين پس با برنامه ريزي مدون شرايط موفقيت تيم هاي ملي را فراهم كنيم با وجود عدم كسب ورودي لندن از سومي ولي پور اما ما نمي خواهيم اين ملي پوش را رها كنيم.

* در حال حاضر هدفمان المپيك نيست

سميع زاده اظهار داشت: براي حضور موفق در مسابقات المپيك بايد برنامه بلندمدتي را داشته باشيم به همين دليل در حال حاضر هدف ما حضور در مسابقات المپيك نيست و در رشته شنا نيز تنها به دنبال كسب ورودي هستيم.

وي گفت: ما به دنبال كوتاه ترين و موثرترين مسير باري طي شدن مراحل پيشرفت تيم هاي ملي است در صورتيكه به دنبال كسب نتايج قابل قبول هستيم بايد شرايطي را فراهم كنيم تا با برگزاري با كشورهاي صاحب نام سطح فني ملي پوشان را ارتقا دهيم اينكه به مصاف تيمهاي ضعيف تر برويم براي تيم هاي ملي منفعتي ندارد و بايد پس از رايزني با كشورهاي قدرتمند به دنبال رشد فني آنها براي حضور قدرتمند در مسابقات قهرماني آسيا كه از اهميت زيادي برايمان برخوردار است فراهم كنيم./اف
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار