هفته صنایع دستی الجزایر در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران با حضور 27 هنرمند الجزایری آغاز شد.

احمد بالان مدیر کل امور بازرگانی معاونت صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تفاهم‌ نامه همکاري منعقد شده میان ایران و الجزایر گفت: برپایي هفته صنایع دستی ایران و الجزایر از جمله مواردی است كه در یادداشت تفاهم همكاری فرهنگی میان دو كشور به امضا رسید.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه، هفته صنایع دستی الجزایر در هفته جاری تهران برگزار می شود و متعاقبا صنایع دستی هنرمندان ایرانی سال آینده در الجزایر برپا خواهد شد.

بالان افزود: هفته صنایع دستی الجزایر از امروز به همت معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران و با حضور 27 هنرمند حوزه صنایع دستی الجزیره آغاز شد و تا 13 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل امور بازرگانی صنایع دستی ادامه داد: کارگاه آموزشي تخصصي تراش سنگ قیمتی و زیورآلات و فرش توسط اتحاديه سراسري صنايع دستي و اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان به مدت سه روز در طول زمان برگزاري هفته صنايع دستي الجزاير اجرایی خواهد شد.

وی یاد آور شد: تیمی 5 نفری از اعزای هیات الجزایری در طول زمان برگزاری هفته صنایع دستی از مراکز هنری و تاریخی اصفهان بازدید خواهند کرد.

بالان در پایان با اشاره به جایگاه صنایع دستی ایران در جهان و حضور دو میلیون هنرمند و فعال صنایع دستی در کشور گفت: زمینه انتقال اطلاعات و تجربیات هنرمندان در کشور فراهم شده است و ما پذیرای هنرمندان سایر کشورها هستیم، همان طور که امروز شاهد حضور هنرمندان الجزایری و تعامل و همفکری هنرمندان دولت ایران و الجزایر بودیم.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی در جهت تسهیل مبادلات تجاری و اقتصادی، برپایی نمایشگاه ها و هفته های صنایع دستی و گالری های تخصصی صنایع دستی در دست اجرا است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار