مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از آغاز مهمترین و پرشمارترین خصوصی سازی در کشور توسط این سازمان خبر داد و گفت: واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک ها به بخش خصوصی از ابتدای سال 91 در گام اول با واگذاری 300 شهرک و ناحیه صنعتی در دستور کار قرار خواهدگرفت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، «فخراله مولایی» با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی نحوه واگذاری شهرک ها و نواحی صنعتی گفت: با توجه به تصویب قانون نحوه واگذاری شهرک ها و نواحی صنعتی در مجلس و ابلاغ ایین نامه اجرایی آن توسط دولت، بستر مناسب برای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در راستای اجرای قانون اصل 44 فراهم شده است.

به گفته وی از این پس شرکت های تابعه این سازمان با تاسیس شرکت های خدماتی با مشارکت بخش خصوصی می توانند، اولین گام را در توسعه خصوصی سازی بردارند.

مولايي تصریح کرد: با واگذاری اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی رفته رفته سهم شرکت های تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، از اراضی شهرک ها به صفر می رسد و کلیه امور به بخش خصوصی سپرده می شود.

به گفته مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، شرکت های زیر مجموعه این سازمان پس از واگذاری کلیه اراضی، نقش حاکمیتی و نظارتی را دنبال خواهند کرد و دخالتی درامور مربوط به تصدی گری نخواهند داشت.

وي همچنین افزود: شرکت های‌خدماتی که با مشارکت بخش خصوصی در شهرک ها تاسیس می‌شود نیز با کاهش سهم شرکت های تابعه سازمان،کاملا خصوصی‌ شده و شرکت‌ شهرک های‌ صنعتی استان مربوطه،سهمی در آن نخواهد داشت.

موحدي، از بهره مندی واحدهای صنعتی کشور از اعتبارهای صندوق توسعه ملی در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: با افزایش بودجه ای که در ردیف های فنی و اعتباری و نیز در بخش زیرساختی و نوسازی واحدهای صنعتی کشور در سال 91 در نظر گرفته شده است، سال آینده شاهد شکوفایی این حوزه در صنعت کشور خواهیم بود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به تعامل مناسب صندوق ضمانت از صنایع کوچک با بانک ها و صاحبان صنایع گفت: خوشبختانه ضمانتنامه های صادره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک طی این مدت 813 درصد افزایش یافته که این نشان از تعامل مناسب صندوق با بانک ها است.

مولایی با تاکید بر افزایش سرمایه صندوق ضمانت صنایع کوچک خاطرنشان کرد: هرچه اعتبارات صندوق بیشتر شود سرمایه گذاران بیشتری تحت پوشش قرار می گیرند.چرا که صندوق ضمانت صنایع کوچک با تامین کسری وثایق صنعتگران کمک بزرگی به پایداری سرمایه گذاران در عرصه تولید می کند.

به گفته معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت رفع مشکل صنعتگران به رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور می انجامد که مورد تاکید وزیر محترم صنعت،معدن و تجارت در بخش تولید است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار