معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: در یک برنامه عملیاتی، اعتباری در حدود 800 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که تا پایان سال پسماندهای پزشکی ساماندهی می شود.

شاعری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:روزانه حدود 400 تن پسماند بیمارستانی در بیمارستانهای کشور تولید می شود که عدم مدیریت مناسب پسماندهای بیمارستانی خطر انتشار عفونت و عوامل بیماریزا را گسترش می دهد.
وی گفت: هم اکنون در کشور 867 بیمارستان وجود دارد که 547 بیمارستان وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی کشور است.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد زباله های بیمارستانی بی خطر سازی می شوند تصریح کرد: شاعری ادامه داد: در خصوص پسماندهای عفونی درمانگاهها، مطبها موظف شده اند برای بی خطر سازی از روشهای سیستم های بی خطر ساز در مبدا و سیار به غیر از زباله سوز، انتقال ایمن به بیمارستانهای دارای سیستم بی خطر ساز به غیر از زباله سوز، استفاده از سایت متمرکز بی خطر ساز را استفاده کنند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تا پایان سال پسماندهای پزشکی ساماندهی می شود، خاطر نشان کرد: تا پایان سال 91 حدود 460 بیمارستان به سیستم های بی خطر سازی پسماند مجهز می شوند و این در حالی است که هر بیمارستان 100 تخته حدود 60 تا 100 میلیون هزینه و حدود 800 میلیارد ریال برای جمع آوری؛ حمل و نقل و بی خطر سازی و آموزش و فرهنگ سازی در نظر گرفته شده است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار