رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينكه مردم منابع مازاد خود را در بورس سرمايه گذاري كنند، گفت: افراد ريسك گريز سبدي از سهام خريداري كنند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شادا؛ علي صالح آبادي گفت: به مردم و افرادي كه مي خواهند در بازار سرمايه و بورس كشورمان سرمايه گذاري كنند، توصيه مي كنم كه منابع مازاد خود را وارد اين بازار كنند.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه منابع مازاد مردم مي تواند تبديل به سرمايه شود، افزود: افراد ريسك گريز مي‌توانند اوراق مشاركت و اوراق اجاره خريداري كنند و افراد ريسك پذير مي توانند سهام بخرند.

وي به افرادي كه سهام خريداري مي كنند، توصيه كرد كه سبدي از سهام را انتخاب كنند و پول خود را بر روي يك سهم سرمايه گذاري نكنند، زيرا ممكن است قيمت يك سهم كاهش يابد، اما خريد سبدي از سهام ريسك را كاهش مي دهد.

صالح آبادي با اشاره به تشكيل صندوق هاي سرمايه گذاري در بازار سرمايه كشور، گفت: افرادي كه با بورس آشنا نيستند ولي علاقه مند به سرمايه گذاري در بورس هستند مي توانند در اين صندوقها سرمايه گذاري كنند.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تاكيد كرد: افرادي كه علاقه اي به اين كار ندارند مي توانند در بانكها سپرده گذاري كنند و يا اينكه اوراق مشاركتي كه در حال پذيره نويسي است خريداري نمايند.

وي افزود: دارايي مناسب بايد داراي بازدهي مطلوب، ريسك مقبول و نقدشوندگي بالا باشد و در هر زمان به پول تبديل شود./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار