هنرمندان تجسمي ايران با همراهي مردم جهان به خوبي توانسته اند بيداري اسلامي را كه يك ظهور و يك هنر است را با آهنگ جهاني بيان كنند.

كيومرث قورچيان هنرمند نقاش، در گفتگو با

خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران

گفت:‌ هنر به ويژه هنر نقاشي از مهم ترين هنرها براي پرداختن به موضوعات خاص مانند بيداري اسلامي است.

وي اظهار داشت: هنرمند كسي است كه بتواند با تاثير از شرايط پيرامونش آثار ويژه اي را خلق كند.

قورچيان خاطرنشان كرد: بيداري اسلامي موضوعي است كه هنرمندان توانستند به خوبي به آ‌ن بپردازند در حقيقت تاثيرات اين بيداري اسلامي در جهان را در قالب آثار هنري به خوبي بيان كرده اند.

وي ادامه داد: بيداري يك ظهور يك هنر و يك نقش است كه هنرمندان ايران و جهان اين بيداري را براي جهان به نمايش گذاشته اند.

قورچيان گفت: در هزاره سوم شاهد تحولات منطقه اي و خيزشهايي هستيم كه البته اين خيزشها تنها مربوط به منطقه نيست بلكه مربوط به جهان است.

وي در ادامه تصريح كرد: در چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در بخش بيداري اسلامي شاهد حضور هنرمندان با آثار هنري خود در اين جنبش هستيم. به عبارت ديگر هنرمندان تجسمي كشورمان با مردم منطقه همراه شده اند و بيداري آن ها را در قالب هنرهاي تجسمي از جمله نقاشي، عكاسي، خوشنويسي، ‌سفال، و سراميك به تصوير كشيده اند.

اين هنرمند برجسته نقاش كشورمان در ادامه گفت: هنرمندان به خوبي توانسته اند آهنگ بيداري را جلوه اي ديگر نهند و به زيبايي آن را بيان كنند.

قورچيان گفت: با برگزاري بخش بيداري اسلامي نشان داده ايم كه هنرمندان ايران در تمام اتفاقات جهان همراه هستند و اتفاق بزرگ منطقه اي و بيداري اسلامي را كه در بسياري از جهان صورت گرفته با زيبايي قلم و رنگ به تصوير مي‌كشند.

گفتني است، بخش بيداري اسلامي چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر تا 25 اسفند در موزه هنرهاي معاصر فلسطين ادامه دارد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.