با بهره بردار از فاز دوم طرح توسعه، ظرفیت بندر شهید رجایی از3 میلیون به 6 میلیون TEU افزایش پیدا می کند.

علی اکبر صفایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به طرح توسعه بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: طرح توسعه فاز یک بندر شهید رجایی با ظرفیت 3 میلیون TEU واحد شمارش کانتینر است همچنین فاز دو طرح توسعه بندر شهید رجایی 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از فاز دو این رقم به 6 میلیون TEU برسد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه 84 درصد سهم فعالیت های کانتینری در کل کشور متعلق به بندر شهید رجایی است گفت: اگر بتوانیم ظرفیت های این بندر را افزایش دهیم مطمئنا در دنیا حرف اول را خواهیم زد.
وی به پروژه های عمرانی استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: علاوه بر طرح توسعه بندر شهید رجایی 30 بندر کوچک چند منظوره در جابجای استان هرمزگان اجرا می شود.
صفایی افزود: بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی و بندر خلیج فارس هزینه شده چرا که مجتمع شهید رجایی به لحاظ موقعیت اقتصادی که برآن حاکم است سال گذشته 257 میلیارد تومان سرمایه از طریق بخش خصوصی جذب شده است.
صفایی با تاکید براینکه از سال 90 تاکنون 1400 میلیارد ریال قرار داد با بخش خصوصی منعقد کردیم افزود: چند قرار داد در دست اجرا داریم که قطعا تا آخر سال نیز 4 هزار میلیارد ریال اضافه شود در حالی که سال گذشته 2 هزار و 570 میلیار ریال بود.
وی اضافه کرد: دو قرارداد بزرگ هم داریم که مرتحل اجرایی را طی می کنند پیش بینی می کنیم تا آخر سال محقق شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به طرحهای اجرایی اشاره کرد و گفت: در سال 90 بحث احداث پایانه ریلی کانتینری، مجتمع خدماتی دریایی بندری است که یک رقم 1200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در بخش احداث ترمینال نفتی نیز قرارداد منعقد کردیم و همچنین طرح گسترش ترمینال نفتی، احداث پایانه ترانزیت و پایانه کانتینری را در دست اجرا درایم./ف

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار