علي عطشاني كارگردان سينما به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: رونق اكران در مسير بهبود شرايط اقتصادي اين صنعت در جمع اهالي سينما به يك هدف واحد تبديل شده است.
وي افزود: توليداتي كه در سال هاي اخير فرصت اكران در سينماي كشور را داشته اند، در بحث فروش از نموداري متفاوت برخوردار بودند.
اين كارگردان سينما تصريح كرد: يك سري از فيلم هاي اكراني توانستند با جذب انبوه مخاطب در بخش فروش در سينماها ركورد جالبي از خود به نمايش بگذارند.
عطشاني اضافه كرد: تعدادي از توليدات سينمايي ما با وجود برخورداري از فيلمنامه و محتواي غني و ساختار مطلوب به دليل افزايش ساخت فيلم هاي سطحي و حركت هاي تخريبي و تغيير نوع ذائقه هاي مخاطبان، در بحث فروش شاهد "ركود" افت چشمگير و آمار پائين در جذب مخاطب بوده است.
اين كارگردان سينما ادام داد: با يك نگاه عميق در بخش اكران فيلم ها و كارنامه هاي آن ها در حوزه نمايش در سينماها، اكران محدود و مدت زمان كوتاه نمايش فيلم ها معيار درست و مناسبي در كاهش و يا افزايش رقم فروش فيلم ها در سنماهاي كشور محسوب نمي شود.
عطشاني ابراز داشت: فيلم اگر از فاكتورهاي فروش برخوردار باشد، در هر شرايط زماني مانند نمايش در فصل هاي خوب اكران مانند تابستان، ايام نوروز و حتي بهره مندي از اكران محدود در سينماها مي تواند عملكرد رضايت بخشي در بحث درآمدزايي داشته باشد.
اين كارگردان سينما بيان كرد: جابه جايي گيشه سينما از طريق اكران برخي فيلم ها، به منزله قاخر بودن آن اثر نيست.
عطشاني اظهار داشت: از سوي ديگر دست يابي تعدادي از فيلم ها به گيشه خوب و يا بد ربطي به كارگردان نداشته و عوامل بيروني مانند تبليغات و حتي پديده هاي مخرب مانند قاچاق فيلم ها در اين مورد نقش دارند./ي2