سرپرست فدراسیون کشتی با بیان اینکه برای کارهای بزرگ باید اندیشه بزرگتری داشت، گفت: درست است کشتی ورزش بزرگی است و توقع از این رشته مدال آور بالاست اما به طور حتم موفقیت در المپیک کار آسانی نخواهد بود.

 

حجت اله خطیب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کشتی ورزش اول کشور ماست که برای رسیدن به موفقیت در این رشته پرافتخای باید تمام اهالی کشتی به دور از هرگونه حاشیه ای به آن یک نگاه ملی داشته باشند.

وی به بخش پررنگ رسانه در کمک به فدراسیون اشاره کرد و گفت: پس از قبول مسئولیت فدراسیون کشتی بدون آنکه کوچکترین مطلبی را جابگذارم تمامی نوشته های مربوط به دنیای کشتی را می خوانم برنامه های مختلف صدا و سیما را می بینم و گوش می دهم و هیچگاه از انتقادات ناراحت نمی شوم و اعتقاد دارم خبرنگاران می توانند با نقدهای کارشناسی خود به عنوان یار هشتم کمک های بسیار خوبی به فدراسیون کشتی داشته باشند.

خطیب درباره تغییر و تحولات صورت گرفته در فدراسیون، برخی هیئت های کشتی و کادر سرپرستی تیم های ملی گفت: البته تغییرات خاصی در فدراسیون صورت نگرفته و فقط در چند مورد آن هم به دلیل آنکه افرادی که سرکار بودند نمی توانستند به صورت تمام وقت فعالیت کنند تصمیم گرفتیم صرفاً یک سری جابجایی ها صورت گیرد در مورد هیئت های کشتی کشور نیز باید عرض کنم مدت ریاست چند هیئت به پایان رسیده بود اما در مورد استان کردستان هرچند هنوز از مدت ریاست آیت پناه باقی مانده بود اما به دلیل برخی اتفاقات با پیشنهاد استاندار تغییر صورت گرفت و در نهایت درباره کادر سرپرستی تیم های ملی باید بگویم با درخواست مربیان تیم ملی قرار شد که برای هر تیم سرپرست جداگانه در نظر گرفته شود تا کارها با دقت و سرعت بیشتر انجام گیرد.

وی درباره این سوال که موفقیت در المپیک در گرو چه مسائلی است گفت: به هرحال یک سری کمبودها از جمله مسائل مالی پیش روی ماست البته با تشکیل کمیته اقتصادی سعی در برطرف کردن هرچه سریعتر آن داریم اما به نظر من از آن جاکه کار بزرگی به دوش همه اهالی کشتی است باید ضمن همدلی و اتحاد با فکر و اندیشه های بزرگ در راه رسیدن به اهداف بزرگ از جمله موفقیت در المپیک تلاش کنیم.

وی افزود: البته ما قبل از المپیک باید در مسابقات گزینشی پیش رو سهمیه های باقی مانده در دو رشته آزاد و فرنگی را به دست آوریم که من در این راه همه جوره در خدمت بنا و محمدی سرمربیان تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد هستم.

سرپرست فدراسیون کشتی درباره این که آیا اصلاً قرار است تا المپیک انتخابات فدراسیون برگزار شود عنوان کرد: این کار به عهده وزارت ورزش است و من هر موقع آنها اعلام کنند آمادگی دارم ضمن آنکه مطمئن باشید برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی هیچ وقفه ای در راه رسیدن به اهداف بزرگ فدراسیون به وجود نخواهد آمد.

خطیب در مورد این كه مسئولیت نتایج به دست آمده در المپیک را خواهد پذیرفت، گفت: یقین بدانید اگر تا زمان بازی های المپیک 2012 لندن همچنان در خدمت کشتی باشیم هر اتفاقی رخ دهد مسئولیت آن را قبول خواهم کرد اما در نهایت امیدوارم این تلاش ها به موفقیت تیم های آزاد و فرنگی ما در المپیک لندن منتهی شود./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار