محمود بازاری با اشاره به آمار صادرات محصولات غذایی کشور طی سال 88 افزود: صادرات محصولات غذایی از نظر ارزشی یک میلیارد و 57 میلیون دلار و از نظر وزنی 663 هزار تن بوده است .

دبیر کل دفتر صادرات کالا گفت: در 8 ماهه نخست سال جاری ارزش صادرات محصولات غذایی 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری اظهار داشت: محصولات متنوع صنایع غذایی به جهت ایجاد ارزش افزوده بالاتر نسبت به محصولات کشاورزی دارای مزیت بیشتری است.

وی با اشاره به آمار صادرات محصولات غذایی کشور طی سال 88 افزود: صادرات محصولات غذایی از نظر ارزشی یک میلیارد و 57 میلیون دلار و از نظر وزنی 663 هزار تن بوده است. در سال گذشته این میزان از نظر وزنی که 913 هزار تن بوده است که از افزایش 7/37 درصدی برخوردار بوده است و به لحاظ ارزشی نیز با رشدی معادل 21 درصد در مقایسه با سال قبل به ارزش یک هزارو 280 میلیون دلار رسیده است.

بازاری خاطر نشان کرد: صادرات محصولات غذایی طی 8 ماهه سال 1390 از نظر ارزشی 897 میلیون دلار و از نظر وزنی 538 هزار تن بوده است که در مقایسه دوره مشابه سال قبل با رشدی معادل 10 درصد همراه بوده است.

از آنجایی که محصولات صنایع غذایی به دلیل تنوع، کیفیت، بهره گیری از فناوری و بسته بندی از پتانسیل مناسبی برای صادرات برخوردار است امید است که در سال جهاد اقتصادی صادرات انواع محصولات صنایع غذایی از مرز 2 میلیارد دلار فراتر رود./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار