رئیس انجمن روغن نباتی کشور گفت: تا پایان سال به هیچ وجه قیمت روغن نباتی تغییر نخواهد کرد و قیمت درج شده بر روی بسته بندی ها ملاک برای فروش این کالا خواهد بود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا؛ ابوالحسن خلیلی ضمن بيان اين مطلب افزود: انجمن روغن نباتي اعلام می کند هيچ گونه افزايش قيمتي تا پايان سال لحاظ نمی شود و دراین راستا هرگاه سیاست جدیدی در نظر گرفته شود با رايزيني با سازمان حمايت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارتخانه خواهد بود.

وی گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز و همچنین افزایش قیمت جهانی روغن نباتی ممکن است قیمت تحت تاثیر این عوامل قرار گیرد؛ اما قطعاً این تغییرات به صورت کارشناسی شده و با هماهنگی کامل با ارگان های ذیربط بر روی قيمت تمام شده كالا لحاظ خواهد شد.

خلیلی، سیاست ثبات در ارز را از مواردی دانست که باید به ویژه در ایام پایانی سال مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به التهابات ارزي در يك ماه گذشته و عدم شفافيت روند تخصيص ارز از سوی بانك مركزي افزود: این نوسانات نگراني‌هايي را در ذهن مصرف كننده موجب می شد.

رئیس انجمن روغن نباتی کشور گفت: با توجه به سیاست دولت مبنی بر تخصیص نرخ ارز مرجع برای کالاهای اساسی، روغن خام کارخانجات نیز با نرخ 12260 تعیین و تامین ارز شد.

خلیلی گفت: همچنین اقدامات موثری در خصوص گشايش اعتبارات اسنادی، ورود كشتي‌هاو تخليه روغن خام در مبادي ورودي کشور صورت گرفت که اميدواريم با تدابیر اخذ شده این بخش از صنعت با مشکلی مواجه نشود.

رئیس اتحادیه روغن نباتی در ادامه با بیان اینکه برندهاي معروف، بيش از 60 تا 70 درصد سهم بازار را در اختیار خود دارند افزود: خوشبختانه حضور پر رنگ تولیدکنندگان قدیمی در بازار به خوبی مشهود است.

وی در ادامه با تاکبد بر بی تفاوتی به برخی شایعات تاکید کرد: وفور روغن نباتي در قفسه هاي مغازه ها و فروشگاهها وعرضه مداوم اين كالا از سوي واحدهاي توليدي در يكماه گذشته به مصرف کنندگان این اطمینان خاطر رامی دهد تااز عرضه روغن نباتی در کشور نگران نباشند.

خلیلی با بیان اینکه روغن نباتي براي ماه هاي پاياني سال به صورت ويژه و در قالب فروشگاه هاي زنجیره ای و عرضه مستقيم كالا در حال عرضه است تاکید کرد: عرضه روغن نباتی با تخفبف 6 درصدی در سطح فروشگاه های زنجیره ای و مراکز تامین کالا یکی از اقداماتی است که در رسیدن خواسته های مردم به حاشیه امن موثر خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد:باتوجه به سرانه مصرف در كشور و برای رسیدن به تعادل در تنظيم بازار، به حدود 100 تا 110 هزار تن روغن نباتي ساخته شده و آماده براي توزيع نياز است.

خلیلی تصریح کرد: در 11 ماه گذشته اين عدد محقق شد و مطابق با آمارهاي ارائه شده به نسبت مدت مشابه سال قبل، ميزان توليد، برابري می کند.

وی افزود: با تمهيدات انديشيده شده تاکنون این ميزان با توجه به ظرفيت ناوگان حمل و نقل و شبكه هاي توزيع در كشور عرضه شده است.

رئیس اتحادیه روغن نباتی، ضمن بادآوری اینکه سالیانه حدود 5/1 ميليون تن روغن نباتي بايد در كشور تصفيه، بسته بندي و توليد شود، اظهار کرد: هم اکنون حداقل توزيع روزانه حدود 3هزار تن در كليه مصارف خانگي،اصناف و صنعتی است که توزیع می شود.

خلیلی با بیان اینکه تامین روغن و رفع خواسته ها مردم همواره یکی از مهمترین دغدغه های ما بوده است، تصریح کرد: برای سال آینده نیز حدود 5/1 ميليون تن نیاز کشور به روغن نباتی برآورد شده است که از هم اکنون بايد مقدمات ورود روغن خام و ساير مواد اولیه براي توليد مستمر صورت بگيرد./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار