بدون شک تلویزیون یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر در قرن بیستم بوده است. وسیله ای الکترونیکی که در نزدیک کردن انسانها ، تمدن ها و فرهنگ ها به یکدیگر نقش مهمی را ایفا کرده است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، از سالهای اولیه معرفی تلویزیون به بشر تا کنون سالهای خیلی زیادی نگذشته است اما تکنولوژی به کار رفته در آنها مافوق تصور است. هر ساله نیز شرکت های مختلف سازنده تلویزیون در جهان نیز مدلهای جدیدی از محصولات خود را به بازار عرضه می کنند. در این مطلب سعی داریم تا شما را با 5 مدل معروف تلویزیون در جهان آشنا کنیم.

مدل UE40D6530 از شرکت سامسونگ
این مدل جدید از شرکت سامسونگ از طراحی بسیار باریکی برخوردار است که باعث شده وزن این تلویزیون کاهش پدا کرده و در نتیجه حرکت دادن ونصب آن نیز آسانتر شود. در زمینه نمایش تصاویر بایستی گفت که این تلویزیون توانایی های بالایی در امر پخش تصاویر دو بعدی دارد. در عین حال نقطه ضعف اصلی این تلویزیون در زمینه نمایش تصویرهای 3 بعدی است. تصاویر 3 بعدی در این تلویزیون از کیفیت و وضوح پایینی برخوردا هستند.

اما همان گونه که در ابتدا اشاره شد کیفیت این تلویزیون در زمینه نمایش تصویری های 2 بعدی بسیار بالا بوده و همچنین قابلیت پخش تصاویر با کیفیت HD و همچنین فرمت دی وی دی و بلو ری را دارا می باشد. این تلویزیون در درون خود دارای سیستم Wi-Fi است و می تواند با اتصال به اینترنت کلیپ های تصویری و موسیقی و همچنین نرم افزارهای مربوط به ارتقاء تلویزیون را دانلود کند. این تلویزیون با قیمت 750 پوند به همراه یک عینک تماشای تصاویر سه بعدی به قیمت 40 پوند به بازار عرضه شده است.

مدل KDL_ 40HX723 از شرکت Sony
نام شرکت ژاپنی " Sony " در کشور ما بیش از هر چیز دیگر با تلویزیون های این شرکت معروف شد. اما تلویزیون جدید سونی یعنی مدل KDL_ 40HX723 نیز در نگاه اول یک رقیب نیرومند برای سایر تلویزیون ها به نظر می آید. یک تلویزیون هوشمند با قابلیت پخش تصاویر به صورت 3 بعدی و همچنین توانایی ها مناسب در اتصال به سیستم های شبکه ای این مدل از تلویزیون های سونی را انتخابی صحیح نشان می دهند.

اما پس از روشن کردن تلویزیون و دریافت تصاویر با مشکلی در زمینه نورپردازی مواجه می شوید. نورپردازی و بحث ترکیب رنگها در زمان نمایش تصاویر در این تلویزیون مشکل ساز شده و وضوح تصاویر را تا حدودی تحت تاثیر قرار می دهد. در زمان استفاده از عینکهای مخصوص تصاویر سه بعدی نیز دوباره مشکلات آغاز شده و وضوح مناسبی برای تصاویر پخش شده وجود ندارد. البته این تلویزیون در صورت نصب یک دوربین سیستم اسکایپ توانایی گفتگوهای تصویری را هم برای شما به وجود آورده و همچنین قابلیت اتصال به اینترنت و دانلود فیلم و موزیک نیز برای این تلویزیون موجود است. این تلویزیون با قیمت 770 پوند و با یک عینک 3 بعدی به قیمت 50 پوند عرضه می شود.

مدل 42LW550T از شرکت LG
شرکت " LG " یکی دیگری از شرکتهای پیشرو در زمینه فناوری های الکترونیکی است و تا کنون انواع مختلفی از تلویزیون ها را به بازار ارائه کرده است. مدل جدید عرضه شده توسط این شرکت از فناوری تصویر سازی 3 بعدی غیر فعال و عینکهای مخصوص حالت قطبی استفاده می کند.

این عینکها از طیفهای رنگی مختلفی تشکیل شده و به مانند عینکهای 3 بعدی عادی به باطری نیاز نداشته و فاقد قطعات متحرک است. در عین حال این مزایا باعث کاهش قیمت این عینکها شده و 7 عدد از این عینکها مجانا توسط شرکت ال جی به خریداران تحویل می شود. نمی توان از سیستم 3 بعدی غیر فعال ال جی انتظار تصاویر با کیفیت بسیار بالا را داشت اما افرادی را که با عینکهای این تلویزیون به تماشای تصویر نشسته اند تایید کرده اند که با تداخل رنگ کمتری در تماشای تصاویر 3 بعدی رو به رو بوده اند.این تلویزیون با قیمت 665 پوند به بازار ارائه شده است.

مدل TX_ P42GT30 از شرکت Panasonic
این تلویزیون ساخت شرکت معروف ژاپنی پاناسونیک از یک صفحه پلاسمای بهره می برد. زمان واکنش پایین این تلویزیون یک عامل مثبت در زمان استفاده از حالت 3 بعدی است. عینک های مخصوص تماشای تلویزیون در حالت 3 بعدی برای این محصول شرکت پاناسونیک وضوحی در حدود 1080 مگاپیکسل را برای هر کدام از چشمان فراهم می کند. قابلیت پخش تصاویر با کیفیت HD البته یکی از نقاط ضعف این تلویزیون این است که در زمان خرید عینک مخصوص تماشای تصاویر 3 بعدی به شما تحویل داده نمی شود و شما باید آن را به صورت جدا تهیه نمایید که این خود به افزایش قیمت تمام شده منجر می شود. این تلویزیون با قیمت 800 پند به بازار عرضه شده است.

مدل 40TL868 از شرکت Toshiba
یک تلویزیون تخت از شرکت توشیبا که از فناوری تصویر ساز 3 بعدی فعال بهره می برد. این تلویزیون دارای سیستم های کنترلی است که به کاربر اجازه می دهد که کیفیت های مختلفی را مثل HD یا بلوری را پوشش می دهد. این تلویزیون با سیستم نمایش 3 بعدی نیز همچنان تا حدوی در مورد ترکیب رنگها ضعیف عمل می کند. این تلویزیون قابلیت وصل شدن به اینترنت و دانلود کلیپ های مختلف از اینترنت را دارا می باشد. کیفیت صدای این تلویزیون نیز در حد بسیار خوبی است. این تلویزیون به قیمت 500 پوند به بازار عرضه شده است./ ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار