فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا گفت: در رزمايش ثار‌الله براي اولين بار شاهد انجام تاكتيك هاي به كار گرفته شده بين سامانه‌هاي هوايي قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا و سامانه‌هاي نيروي هوايي سپاه هستيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي‌امنيتي باشگاه خبرنگاران امير سرتيپ اسماعيلي در جمع خبرنگاران گفت: در رزمايش ثار‌الله پدافند هوايي ارتش، سامانه‌هاي "يو اچ اف" و "وي اچ اف"، سامانه‌هاي شنود بصري و شنود سيگنالي ارتش و سپاه به كار گرفته شده‌اند.

وي تصريح کرد:جنگ الكترونيك و استفاده از زيرساخت هاي ارتباط تاكتيكي و انتقال تجربه از پيشكسوتان دفاع هوايي به نيروهاي جوانتر از ديگر برنامه‌هاي اين رزمايش به شمار مي‌رود.
امير سرتيپ اسماعيلي با اشاره به اينکه جنگ و ارتباط الكترونيك به صورت تاكتيكي در اين رزمايش انجام خواهد شد گفت: بسياري از تاكتيك هاي پدافند هوايي خاتم‌الانبيا با ساير نيروهاي مسلح به صورت محرمانه انجام خواهد شد و مصلحت دانسته نشده تا از اين بخش از رزمايش خبري منتشر شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا با بيان اينكه اهداف از پيش تعيين شده در اين رزمايش تا كنون محقق شده است، عنوان كرد: از جمله اهداف اين رزمايش مي توان به كشف به موقع اهداف دشمن فرضي در هواپيماهاي با سرنشين و بدون سرنشين در رزمايشي دو سويه و شناسايي به موقع آنها توسط سامانه يكپارچه پدافند هوايي و استقلال تاكتيكي در منطقه جنوب كشور به صورت مستقل از مركز، اشاره كرد.
امير سرتيپ اسماعيلي تأکيد کرد: آنچه كه در بخش استقلال منطقه جنوب مي‌توان به آن اشاره كرد انجام عمليات چابك و چالاك در زمان قطع ارتباط با بهره‌گيري از سامانه‌هاي ارتباطي تاكتيكي، انتقال اطلاعات اهداف دشمن به صورت لحظه‌اي توسط سامانه‌هاي راداري، شنود الكترونيك، رهگيري و اقدام به انهدام فرضي آنها توسط سامانه‌هاي توپخانه‌اي و موشكي ارتفاع متوسط و بالا است.

وي اضافه کرد: اين در شرايطي است كه از نوع و تاكتيك عمليات به جهت ارزيابي آمادگي كاركنان پدافند هوايي خاتم‌الانبيا در شرايط غيرمترقبه بوده انجام شده است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا با بيان اينکه در بحث سامانه‌هاي پدافند هوايي، رزمايش در دو بخش انجام شد افزود: بخش اول شامل سامانه‌هاي هوايي است كه پيش از انقلاب اسلامي در چرخه پدافند هوايي قرار گرفته و پس از انقلاب، بومي‌سازي شده‌اند و بخش دوم نيز سامانه‌ها و تجهيزاتي است كه پس از انقلاب اسلامي در داخل كشور و توسط متخصصان داخلي ساخته و توليد شده است.
امير سرتيپ اسماعيلي خاطرنشان کرد: آنچه در اين رزمايش براي اولين بار از آن بهره گرفته شده، تاكتيك هاي جديدي است كه بين سامانه هوايي در قرارگاه پدافند هوايي و سامانه‌هاي جنگنده نيروي هوايي سپاه به كار گرفته شد. /ش3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار