فرماندار زابل گفت: زیرساخت های منطقه سیستان اعم از آب، برق، گاز و مخابرات طی پنج سال گذشته در دولت دكتر احمدی نژاد متحول شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسین كیخا در نشست شورای اداری زابل با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، افزود: در بخش مخابرات قبل از دولت نهم، تنها دو دكل تلفن همراه اول و موبایل روستایی در سیستان وجود داشت كه این تعداد اكنون به 120 دكل رسیده است.
وی بیان كرد: برای نصب این تعداد دكل و توسعه شبكه تلفن همراه در منطقه سیستان 12 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار داشت: قبل از دولت نهم شمار دفاتر خدمات روستایی در سیستان هشت مورد بود كه اكنون به 54 دفتر افزایش یافته و برای راه اندازی هر دفتر 400 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
كیخا گفت: قبل از دولت نهم در سیستان، سرویس اینترنت فعال نبود كه اكنون كل منطقه اعم از شهرها و روستاها زیر پوشش شبكه دیتا قرار گرفته است.
وی افزود: شمار مشتركان اپراتور اول تلفن همراه در منطقه سیستان قبل از دولت نهم، 18 هزار و 700 مشترك بود كه اكنون این تعداد به 125 هزار مشترك رسیده است.
فرماندار زابل اظهار داشت: در دولت دكتر احمدی نژاد همه جاده های روستایی و شهری در منطقه سیستان زیر پوشش شبكه تلفن همراه قرار گرفته اند.
وی با اشاره به توسعه شبكه برق در منطقه سیستان طی پنج سال گذشته گفت: با اختصاص بیش از پنج هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار در دولت نهم، منطقه سیستان به شبكه برق سراسری كشور از طریق نیروگاه زاهدان متصل شد.
وی افزود: اكنون نیز با راه اندازی خط 400 كیلو ولت دو مداره از سفیدآبه در مسیر زابل- بیرجند، منطقه سیستان از طریق استان خراسان جنوبی به شبكه برق سراسری كشور متصل خواهد شد.
فرماندار زابل گفت: دولت برای بهره برداری بهینه از انرژی های باد منطقه، مجوز تولید 500 مگاوات برق را از طریق نیروگاه بادی در سیستان صادر كرده است كه در این زمینه بیش از 15 هزار هكتار زمین برای نصب توربین و نیروگاه به شركت های سرمایه گذاری واگذار شده است.
كیخا گفت: در بخش آب، برای اجرای طرح بزرگ آبرسانی به شهرهای سیستان و ایجاد تصفیه خانه 900 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: خط دوم انتقال آب به شهر زابل به صورت آزمایشی به مرحله اجرا درآمده كه با بهره برداری كامل آن همه شهرها و روستاهای سیستان در افق 30 ساله مشكل تامین آب آشامیدنی نخواهند داشت.
وی ادامه داد: خط انتقال آب به هامون شهر و ادیمی نیز در حال انجام است كه احداث مخازن آب در آنها به پایان رسیده و در ابتدای تابستان سال آینده این خط مورد بهره برداری قرار می گیرد.
فرماندار زابل گفت: ایجاد بزرگراههای زابل- زاهدان، زابل- هیرمند، زابل- زهك، زابل- نهبندان از دیگر طرحهای زیربنایی دولت دكتر احمدی نژاد برای توسعه منطقه سیستان طی پنج سال گذشته بوده است.
وی ادامه داد: لوله كشی گاز در منطقه سیستان، توسعه فضاهای آموزشی و وجود دو دانشگاه سراسری و علوم پزشكی زابل گوشه ای دیگر از خدمات دولت عدالت محور در منطقه سیستان است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.