رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بوشهر گفت: برای نخبگان بوشهری در رشته‌های ورزشی، علمی، فرهنگی و هنری معافیت پرداخت عوارض شهرداری برای پروانه ساختمانی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، مسعود شکوهی در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح تجلیل از افتخار آٰرینان فرهنگی، هنری و ورزشی بوشهر اظهار داشت: در این طرح تعیین جوایز براساس رتبه جهانی، آسیایی و ملی است.

وی افزود: طرح مذکور از ابتدای سال آینده قابلیت اجرا دارد و کمیته‌ای شامل سه عضو شورای شهر، شهردار، مدیرعامل موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری، کارشناسی از سوی شهرداری و با تصویب شورا و مسئول نهاد مربوطه‌ای که قرار است از فرد شاخص آن حوزه تجلیل شود، وظیفه تایید افراد برگزیده را دارند.

شکوهی تصریح کرد: با اجرای این طرح تنها خواسته‌ایم این تجلیل‌ها از سوی شهرداری و شورای شهر سازکار مشخصی پیدا کند و مانند گذشته نباشد که فقط برخی چهره‌های افتخار آفرین بوشهر از سوی ما دیده شده و مابقی به ورطه فراموشی سپرده شود.

عضو شورای شهر بوشهر بیان کرد: به دلیل محدودیت‌های مالی، یکی از شروط تجلیل از افتخارآفرینان و مدال آوران در این طرح، تولد یا سکونت در شهر بوشهر است.

وی گفت: براساس این طرح، حائزان این جوایز باید متولد بوشهر باشند یا پنج سال از سکونت شان در این شهر بگذرد.

شکوهی ادامه داد: همچنین افرادی که به عنوان نماینده رسمی شهر بوشهر حائز مدال یا افتخار آفرینی در سطح جهانی، آسیایی و ملی شوند از این جوایز بهره مند می‌شوند.

وی در ارتباط با جوایز نفرات برگزیده که در رده جهانی افتخار و مدال کسب کنند، بیان کرد: بوشهری‌هایی که در رده جهانی رتبه نخست را کسب کنند، پرداخت 8 میلیون تومان جایزه نقدی پیش بینی شده است.

وی افزود: نفرات دوم و سوم در این بخش نیز به ترتیب 6 و 4 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

شکوهی ادامه داد: در صورتی که افتخارآفرینی به صورت گروهی باشد، برای رتبه اول 20 میلیون تومان پرداخت می‌شود و جایزه نقدی برای رتبه‌های دوم و سوم نیز به ترتیب 16 و 12 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: برای افتخار آفرینان بوشهری مسابقات المپیک نیز در بخش انفرادی و گروهی، جوایز نقدی 50 درصد افزاییش می‌یابد.

 

عضو شورای شهر بوشهر ادامه داد: کسب مدال و افتخار در رده آسیایی نیز برای نفر نخست چهار میلیون تومان پیش بینی جایزه نقدی شده است.

وی افزود: برای رده‌های دوم و سوم این بخش به ترتیب 3 و 2 میلیون تومان اختصاص می‌یابد.

شکوهی ادامه داد: کسب مدال و افتخار بوشهری‌هایی که به صورت گروهی باشد، در صورت رتبه نخست با پرداخت 12 میلیون تومان به گروه همراه است، برای رتبه‌های دوم و سوم این بخش نیز به ترتیب 8 و 4 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بوشهر ادامه داد: کسب افتخار در سطح ملی توسط بوشهری‌ها برای رتبه اول از سوی شورا و شهرداری 1.5 میلیون تومان جایزه نقدی به همراه دارد، نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب یک میلیون و 500 هزارتومان دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ملی برای گروه‌های مدال آور و افتخار آفرین بوشهری در صورت کسب رتبه نخست 4 میلیون تومان پیش‌بینی شده است، یه رده‌های دوم و سوم نیز 3 و 1.5 میلیون تومان اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزیدگان مسابقات رسمی دانش آموزی و دانشجویی جوایز بخش ملی 50 درصد افزایش می‌یابد که 20 درصد آن برای مربیان، سرپرستان و مدیران مربوطه اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: برای همه برگزیدگان رتبه‌های جهانی، آسیایی و ملی که از سوی کمیته مورد نظر برای دریافت این جوایز معرفی شوند، معافیت پرداخت عوارض شهرداری برای پروانه ساختمانی، پرداخت یک سال بلیط اتوبوس درون شهری و اعطای وام قرض الحسنه 5 میلیون تومانی در نظر گرفته می‌شود.

شکوهی تصریح کرد: با مصوبه شورای شهر، این طرح از ابتدای سال 1391 قابلیت اجرا دارد و امید می‌رود شورا و شهرداری بخشی از تعهد و وظیفه خود در قبال افتخارآفرینان و مدالآوران این شهر را اجرا کند.

با مصوبه شورای شهر بوشهر، طرح تجلیل از افتخار آفرینان و مدال آوران شهر بوشهر از سال 1391 آغاز می‌شود.

این طرح که پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی- اجتماعی به صحن علنی شورا رسیده بود، در جلسه بعد از ظهر یکشنبه شورای شهر بوشهر به تصویب اعضاء رسید.

این طرح به منظور تعیین ساز و کار و پیش بینی اعتبار لازم برای تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان شهر بوشهر در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و اجتماعی به تصویب اعضای شورا رسید./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.