در پي انتشار خبر توقف فروش نفت ايران به فرانسه و انگليس، بهاي نفت روز دوشنبه در بازار معاملات الکترونيک آسيا افزايش يافت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه آوريل با يک دلار و 52 سنت افزايش، 121 دلار و 10 سنت معامله شد و بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه مارس يک دلار و 70 سنت افزايش يافت و به 114 دلار و 94 سنت رسيد.

"جاستين هارپر" از بنگاه آي جي مارکِتس در سنگاپور اعلام کرد بهاي نفت (برنت) در روز اول هفته (دوشنبه) به بالاترين سطح در هشت ماه گذشته رسيد.

وزارت نفت ايران يکشنبه اعلام کرد فروش نفت به شرکت نفتي فرانسوي و انگليسي را متوقف مي کند.

ايران که دومين توليد کننده نفت سازمان کشورهاي صادر کننده نفت اوپک است، روزانه سه و نيم ميليون بشکه نفت توليد مي کند که دو و نيم ميليون آن صادر مي شود.

ايران با هدف گرفتن انگليس و فرانسه، به دو کشوري حمله کرد که از دو سال پيش، باني مجازات هاي جديد بر ضد اين کشور از سوي اتحاديه اروپا هستند.

ژان لويي شيلانسکي رئيس اتحاديه صنايع نفت فرانسه يکشنبه اعلام کرد: اين خبر تأييد مي کند که اين امر مطمئنا بر بهاي نفت تأثير گذار است.

جمعه در پايان معاملات بازار نيويورک، بهاي نفت به بالاترين حد در نه ماه گذشته رسيد. هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه مارس روز جمعه در بازار نيويورک با 93 سنت افزايش نسبت به پايان معاملات روز پنجشنبه، 103 دلار و 24 سنت معامله شد.

در بازار لندن،‌ هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه آوريل با 53 سنت افزايش، 119 دلار و 58 سنت خريد و فروش شد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار