مدیر کل حریم شهرداری تهران با اشاره به موقعیت منحصر به فرد منطقه 20 از نظر زیارتی و تاریخی از راه اندازی تورهای حریم گردی شهر تهران از این منطقه خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید صباح الدین متقی در بین نخبگان محلی این منطقه گفت: با توجه به اینکه منطقه 20 موقعیت منحصر به فرد زیارتی و سیاحتی دارد از ابتدای سال آینده تورهای حریم گردی شهر تهران از این منطقه شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه 20 بیشترین مساحت حریم شهر تهران را به خود اختصاص داده است افزود: وجود 30 روستا در محدوده حریم منطقه 20 پتانسیل خوبی برای حریم گردی است که با بهره گیری از حیوانات طبیعت و صنایع دستی جذابیت لازم در این خصوص ایجاد می شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش نخبگان محلی ائمه جماعات و شورایاران در اطلاع رسانی به شهروندان تصریح کرد: حضور شهروندان در عرصه صیانت و پاسداشت از حریم منطقه موجب ماندگاری آن می شود که در نهایت با جلوگیری از مهاجرت روستاییان تثبیت روستاها را به همراه دارد.

مدیر کل حریم شهرداری تهران بر تبدیل حریم شهر تهران به یک فرصت مناسب تاکید کرد و خاطر نشان کرد:‌محدوده حریم شهر تهران در صورت ساخت و سازهای غیر مجاز یک تهدید است و اگر تبدیل به مراکز گردشگری علمی تفریحی و ورزشی شود یک فرصت است که کمبود سرانه های رفاهی شهر تهران را مرتفع می کند.

*منطقه 20 جاذبه گردشگران و دوستداران طبیعت

همچنین شهردار منطقه 20 با اشاره به اهمیت صیانت از حریم شهر تهران گفت: شهر ری به عنوان یکی از قطبهای زیارتی است که در کنار آثار تاریخی و باستانی پیرامون این منطقه جایگاه ویژه و ارزشمندی را از لحاظ جذب گردشگر دارد.

مجتبی عبدالهی با اشاره به اینکه شهر ری یکی از ده شهر قدیمی دنیاست اذعان داشت: فضاهای موجود در محدوده حریم منطقه 20 فرصت مناسبی است که نیازمند برنامه و طرح های وامنطقه ای دارد.

وی ایجاد بسترهای فرهنگی و احساس مسئولیت در شهروندان توسط نخبگان محلی را از موارد مهم و اثرگذار در جامعه محلی برشمرد و گفت: به منظور استفاده مناسب از فضاهای حریم آماده دریافت طرح های پیشنهادی از سوی نخبگان محلی هستیم.

عبداللهی با اشاره به اینکه شهر ری با بیش از هشت هزار سال سابقه یکی از بزرگترین مراکز تمدن باستانی شناخته شده است تصریح کرد:‌چشمه علی،‌باروی ری،‌آتشکده ری،‌کوه بی بی شهربانو،‌قلعه گبری،‌برج طغرل، ابن بابویه و غیره از جمله آثار باستانی در ری است که در کنار گورستانهای تاریخی و بقاع متبرکه امامزادگان و عالمان شیعی هر گردشگر و زائری را به زیارت و سیاحت در این منطقه فرا می خواند.

شایان ذکر است، تفاهم نامه ای مابین اداره کل حریم شهر تهران و شهرداری منطقه 20 و شورایاران منطقه جهت حفظ و صیانت از محدوده حریم منطقه 20 امضا شد./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار