یک کارشناس مسایل خانواده گفت: پسر ودختر در دوران بلوغ باردار شخصیتی جدید هستند بنابراین نباید از آنان انتظار کارهای دشوار و پیچیده را داشت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، دکتر نبی در همایش زمزمه محبت که به همت فرهنگسرای خانواده برگزار شد با بیان این مطلب گفت: محبت تنها راه برقراری ارتباط با فرزندان است و هیچ چیز را نمی توان جایگزین آن کرد.

وی افزود:بسیاری از والدین هنگامی فرزندانشان دچار بحران یا معضلی میشوند به آنها توجه میکنند این درصورتی است که هنگام ایجاد بحران و معضل وقت مناسبی برای پیشگیری از معضلات بزرگتر است .

نبی با بیان اینکه وجود تحولات علمی به دست بشر نشانگر قدرت و توانایی بالای اوست اما این قدرت در خانواده برای برقراری یک ارتباط ساده وجود ندارداذعان کرد:برای برقراری ارتباط موثر با فرزندان در وهله اول والدین باید رابطه آرام و مثبتی را بایکدیگر داشته باشند.

وی یادآورشد:والدین باید به ارزش واقعی فرزندانشان در خانواده آشنا شوند زیرا اگر فرزندان دختر یا پسر جذب محیط خانواده نشوند در بیرون از خانه تهدیدات و خطر های جدی منتظر آنان است.

نبی بااشاره به بعضی تکنیک های برقراری ارتباط با فرزندان پسر گفت:شناخت و تقویت زمینه های قدرت فرزند پسر،عدم توجه و تاکید بیش از حد

به نقاط ضعف،رعایت احترام به فرزند پسر و پرهیز از توهین و تحقیر و مقایسه با افراد دیگر از جمله اصول برقراری ارتباط با فرزندان پسر است.

وی خاطر نشان کرد:اعطای مسئولیت به فرزندان و ابراز علاقه پدر به مادر از جمله نکات موثر در داشتن فرزند موفق است. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.