برنامه سينمايي هفت شب گذشته در حالي ميزبان منتخبان سي امين جشنواره فيلم فجر بود كه با پخش گزارش ورزشي مخاطبان را در نيمه كار رها كرد.

به گزارش

خبرنگار سينمايي حوزه باشگاه خبرنگاران

، برنامه هفت شب گذشته با حضور برگزيدگان سي امين جشنواره فيلم فجر به بررسي سينماي ايران در جشنواره سي ام پرداخت و با پخش كليپي در ابتداي برنامه حال و هواي هفتي ها را در 12 شب برگزاري سي امين جشنواره فيلم فجر به تصوير كشيد.

* قانون سينمايي به نفع سينماي ايران نيست

بهروز افخمي در مصاحبه تلفني با برنامه هفت در خصوص قانون سينما و سازمان سينمايي گفت: سانسور و نوع نظارت از زماني كه به صورت قانون مصوب مجلس درآيد سخت گيرانه تر شده و امكان اعمال صلاحديد را غيرممكن مي سازد.

وي با اشاره به اينكه در هيچ جاي دنيا قانون سينما وجود ندارد، افزود: كوشش براي قانونمند كردن نحوه نظارت و واگذاري اختيارات قوه مجريه به قوه مقننه هيچ فايده اي ندارد.

افخمي تاكيد كرد: مجلسيون انگيزه هاي سياسي و كلي داشته و تخصصي كه باعث رشد سينما و ساخت فيلم هاي بهتر شود در اين مجموعه مشهود نيست.

وي در پايان تاكيد كرد: در صورت كنار كشيدن قوه مجريه و شانه خالي كردن از زير بار مسئوليت، بهتر است فيلم سازان با دست بار اقدام به ساخت فيلم و در صورت شكايت و اعتراض با قوه قضائيه روبرو شوند.

* وضعيت سينماي ما متوسط است

داود ميرباقري عضو هيئت داوران سي امين جشنواره فيلم فجر با حضور در اين برنامه با اعلام افت كيفيت فني فيلم هاي حاضر اين دوره گفت: تنوع جشنواره به نسبت سال هاي گذشته افزايش داشت اما كيفيت فني فيلم ها افت پيدا كرده و به دليل سطح پائين جو غالب كيفي بعضي فيلم ها شايد تعداد 32 فيلم خسته كننده باشد.

وي با اشاره به اينكه بهتر بود اكثريت فيلم ها در بخشي غير از بخش مسابقه ديده مي شدند، تصريح كرد: همه‌ي فيلم ها از لحاظ فيلم نامه با مشكلاتي روبرو بودند و يكي از معضلات اصلي فيلم نامه نويسي نحوه‌ي نادرست خلق شخصيت ها بود.

ميرباقري در پايان افزود: در حال حاضر وضعيت سينماي ايران متوسط و به جاي سير صعودي يك نوع پس رفت و عقب گرد داشتيم.

* در دوران نسيان دست و پا مي زنيم

هنگامه قاضياني برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر زن سي امين فجر با حضور در برنامه هفت گفت: وقتي فيلم را روي پرده سينما ديدم صادقانه آن را دوست داشتم.

وي در حاليكه از مهري شيرازي بانوي طراح سينماي ايران قدرداني مي‌كرد، افزود: ما در دوران نسيان دست و پا مي‌زنيم و اميدواريم كه ظالمانه نگاه نكنيم.

* ضد گلوله در بخش خصوصي ساخته شد

مصطفي كيايي كارگردان و فيلم نامه نويس "ضد گلوله" كه سيمرغ بهترين فيلم نامه نويسي سي امين فجر را از آن خود كرد، گفت: فيلم نامه نويسي از فضاي واقعي جامعه دور و شبه روشنفكري در نويسنده ها به وجود آمده كه سينماي قصه گو را پائين تر مي داند.

وي افزود: "ضد گلوله" با اينكه محتوايي جنگي داشت اما بدون كمك هيچ نهاد دولتي در بخش خصوصي ساخته شد.

كيايي در پايان از كار جديد خود خبر داد و افزود: آقازاده ها كمدي كم رنگي كه با نگاهي اجتماعي و منتقدانه به مساله آقازاده ها در جامعه مي پردازد كار جديدي است كه سعي مي‌كنم بهتر از كارهاي قبلي باشد.

گفتني است، عباس صالحي برنده سيمرغ بلورين بهترين چهره پروازي براي روزهاي زندگي و عباس بلوندي برنده سيمرغ بلورين بهترين طراحي صحنه و لباس براي ملكه از مهمانان بخش ديگري از برنامه هفت بودند.

* به بازيگران اعتماد كنيد

يكتا ناصر برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مكمل زن براي فيلم "يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه" با حضور در برنامه نيمه تمام هفت گفت: با ديدن فيلم هاي جشنواره پيش تر از لحاظ بازيگري تحت تاثير قرار مي‌گرفتم.

وي ادامه داد: تهيه كنندگان و كارگردانان بايد زمينه تعديل و اعتماد به بازيگران را فراهم كنند.

گفتني است، برنامه هفت از حاشيه دور نماند و در حالي كه تحليل سينماي ايران در سي امين فجر با حضور مسعود فراستي و اميد قادري را بخش بعدي برنامه معرفي كرد با پخش گزارش ورزشي از شبكه سه سيما مخاطبان را در نيمه ‌ي راه رها كرد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار