عبدالکریم لاهیجی یکی از عناصر ضد انقلاب و وابسته به صهیونیسم در راديو فرانسه درباره مطرح شدن مجدد پرونده اعدام سکينه محمدي آشتيانيسخن گفت و درباره وضعيت اين قاتل زناكار اظهار نگراني كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، اين شبکه راديويي گزارش داد: پنج سال پيش، ماجراي سکينه محمدي آشتياني چندين کشور جهان(غرب حامي زناكاران و مجرمان) را متاثر کرد. اکنون بار ديگر پرونده اين زن ايراني که در سال 2006 به سنگسار محکوم شده بود مطرح شده است. جرم وي کشتن شوهرش و زنا است. ظاهرا سکينه محمدي قرار نيست ديگر سنگسار شود اما حکم وي احتمال دارد به اعدام با طناب تبديل شود.

کريم لاهيجي رئيس اتحاديه حقوق بشر ايران و یکی از عناصر ضد انقلاب گفت: ما از اينکه در نهايت اين پرونده مسکوت ماند خوشحال بوديم اما از روز يکشنبه، اين ماجرا بار ديگر مطرح شده است. مسلما ما بسيار نگران هستيم.

بر اساس اين گزارش، عبدالكريم لاهيجي، از وكلاي نزديك به سازمان مجاهدين خلق و وكيل سابق شاپور بختيار است.سکینه محمدی آشتیانی مجرمی است که از سال 1384 در زندان تبریز است وی متهم به مشارکت در قتل همسرش و زنای محصنه است و به مجازات مشخص شده در قوانین محکوم شده است.

سنگسار سکینه محمدی آشتیانی، حدود یک سال پیش تعلیق شد. اما اکنون رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی خبر از احتمال اعدام او می دهد.

وي دو اتهام داشت؛ يکي عمل نامشروع در حال احصان که حکمش رجم است و ديگري معاونت در قتل شوهر که بابت آن به ده سال زندان محکوم شده است.

از زمان صدور حکم سنگسار برای سکنیه محمدی آشتیانی، هجمه رسانه ای گسترده ای علیه این حکم از سوی نهادهای بین المللی علیه ایران به راه افتاد. تا حدی که شایع شد او را اعدام کرده اند. اما این اتفاق نیفتاد و حتی سکینه محمدی در خانه اش در یک برنامه تلویزیونی ماجرای قتل را تشریح کرد. با این حال از همان زمان تاکنون، موضوع سنگسار سکینه محمدی مسکوت مانده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار