اولین یادواره تجلی بصیرت،در بخش موسیقی با برگزاری سه کنسرت توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مرتضی پور و گروه هایی به خوانندگی محمد گلریز و سید جلال محمدیان برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛در نشست خبری که امروز با حضور حمید شاه آبادی،معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و اصغر امیرنیا دبیر این یادواره و برخی دیگر از دست اندرکاران برگزاری یادواره تجلی بصیرت در تالار وحدت برگزار شد جزئیات بخش های مختلف آن برای اهالی رسانه تشریح شد.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست ضمن تاکید بر اهداف یادواره تجلی بصیرت و ارتباط تنگاتنگ اهداف آن با هنر گفت:زبان هنر بهتر از هر زبان دیگری می‌تواند این مفاهیم و معانی را نمایش دهد و معتقدم که این زبان برای بیان اقدام عمیق ملت ایران بهترین زبان و شیوه است. از آنجا که خود هنر اوج زیبایی‌هاست، بهترین وسیله برای نمایش بزرگترین زیبایی ملت ما در دهه اخیر نیز می تواند باشد.
شاه آبادی افزود:در تمام بخش‌های هنری زیر نظر معاونت هنری هنرمندان برای خلق اثر در این حوزه فراخوانده شدند و اقبال خوبی نشان دادند که به عنوان مثال در حوزه هنرهای تجسمی بیش از هزار اثر به دبیرخانه یادواره رسید. همچنین در بخش موسیقی نیز سفارش ساخت سمفونی بصیرت را دادیم.
اصغر امیرنیا نیز در بخش دیگری از این نشست پس از اشاره آماری به حضور هنرمندان رشته های مختلف در یادواره تجلی بصیرت، درباره بخش موسیقی آن گفت: ساخت سمفونی بصیرت را برنامه مهم این یادواره است که توسط شاهین فرهت ساخته شده است که در تالار وحدت اجرا خواهد شد. همچنین دو قطعه میثاق نیز توسط علی‌اکبر قربانی نیز ساخته شده است و گلریز و جلال محمدیان نیز در تالار وحدت اجرا خواهند داشت.
در این نشست علی رضا محمدی لاری به عنوان عضو شورای سیاستگذاری بخش موسیقی این یادواره به خبرنگاران گفت: از اسفند ماه سال گذشته ساخت سوئیت سمفونی بصیرت به شاهین فرهت سفارش داده شد که کار ساخت آن به موقع به پایان رسید و ما در این جشنواره شاهد اجرای آن توسط ارکستر سمفونیک تهران خواهیم بود.
وی در ادامه افزود:بر همین اساس ارکستر سمفونیک تهران 8 و 9 آبان به رهبری نادر مرتضی پور و خوانندگی سید رضا طیبی در تالار وحدت به روی صحنه می رود و ضمن اجرای سوئیت سمفونی بصیرت، دو قطعه دیگر از علی اکبر قربانی را نیز اجرا خواهد کرد.
محمدی لاری همچنین تصریح کرد: این در حالی است که در روزهای 14 تا 16 دی ماه جاری نیز دو گروه دیگر به خوانندگی محمد گلریز و سید جلال محمدیان در تالار وحدت برنامه هایی را در جریان یادواره تجلی بصیرت برگزار می کنند. /ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار