حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه برای ۳۲ نفر از متهمان فساد مالی اخیر کیفر خواست تنظیم شده است اظهار داشت: پرونده به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد که قرار است اولین جلسه محاکمه روز شنبه ۲۹ بهمن‌ به صورت علنی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قضايي و حقوقي باشگاه خبرنگاران، سخنگوي قوه قضائيه در نشست خبري امروز خود گفت: قرار است اولين جلسه محاكمه متهمان روز شنبه 29 بهمن به صورت علني برگزار شود.

* تعدادی از متهمان تا الان وکیل گرفته‌اند و برخی از افرادی هم که با قرار وثیقه آزاد بودند هم می‌توانند وکیل گرفته و با وکیل خود به دادگاه بیایند.

* با توجه به ابعاد گسترده پرونده قرار شد یک قاضی با سابقه و پخته برای این پرونده در نظر گرفته شود که در نهایت بعد از جمع‌بندی‌ها قاضی سراج، مسئول رسیدگی به این پرونده شد.

* این کیفر خواست برای این تعداد از متهمان است. پرونده بخش‌های از اتهامات آنها همچنان مفتوح است و برای آنها کیفر خواست تکمیلی صادر خواهد شد. همچنین برای برخی از متهمان هنوز کیفر خواست صادر نشده است.

* حضور همه 32 متهم در جلسه دادگاه و امكان رسيدگي به اتهامات در همان جلسه اول، هنوز مشخص نشده چرا که ممکن است به دلایل مختلف از جمله نحوه دفاع متهم ، درخواست وکلای مدافع و مسائل دیگر از جمله نظر قاضی، جلسات متعددی برگزار شود.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار