براي اولين بار در جهان عمل جراحي اهداي کليه به روش ميني لاپاراسکوپی در مرکز پزشکي لبافي نژاد با موفقيت انجام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ناصر سيم فروش، رئيس مرکز قطب اورولوژي بيمارستان لبافي نژاد امروز 25 بهمن در نشست خبري با اعلام اين موفقيت افزود: در اين روش به جاي استفاده از سوراخ هاي يک سانتي متري و پنج ميلي متري از ابزار سه ميليمتري براي جراحي لاپاراسکوپي استفاده شده که پس از عمل، محل آن به صورت يک خال کوچک در بدن مي باشد که پس از سه ماه تقريبا غير قابل رويت مي شود.
وي با اشاره به اينکه کليه از مهمترين قسمت شکم که محل رويش مو مي باشد خارج مي شود اظهار داشت: به اين ترتيب علاوه بر اينکه درد بعد از عمل بسيار کم است از نظر زيبايي ظاهري آثاري بر بدن بيماري باقي نمي گذارد.
سيم فروش عنوان کرد: در ضمن آغاز اين روش باعث شده که به عنوان دومين مرکز جهان عمل ترميم تنگي لگن چه در اطفال نيز به روش ميني لاپاراسکوپي با برش هاي سه ميليمتري نيز با موفقيت انجام شود در واقع هيچ گونه برش بر روي پوست و عضله براي رسيدن به کليه داده نمي شود و درد بعد از عمل و زيبايي ظاهري بي نظير است.
وي خاطر نشان کرد:‌به هر حال آغاز ميني لاپراسکوپي آغاز يک راه جديد و يک توليد عمل جراحي مهم به شمار مي رود که آينده بهتري را براي بيماران به ارمغان مي آورد.
گفتني است که اين روش جراحي تا به حال بر روي ده نفر انجام شده است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار