يك استاد اخلاق در خصوص رعايت اخلاق در سياست گفت: مسئولين اگر اخلاق را رعايت كنند مسئله‌اي به نام رشوه و حق و ناحق پيش نخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، آيت الله قرهي ضمن قدرداني از حضور دانشجويان و اعضاي جامعه اسلامي دانشجويان سراسر كشور براي برگزاري همايش موقعيت بدر و خيبر در دانشگاه فردوسي مشهد گفت:‌ گام برداشتن شما جوانان در راستاي مطالبات رهبري پيش دستي از شخصيت هاي سياسي است تا حرف رهبر انقلاب بر زمين نماند و سياسيون و خواص متاسفانه از شما جوانان عقب ترند واين حركت تبريك دارد.

آيت الله قرهي به موضوع اخلاق در سياست اشاره كرد و اظهار داشت:‌ اگر سياست با اخلاق عجين شود سياست‌زده نمي‌شويم و دين به عنوان مجموعه قوانين الهي براي حيات بشر لازم است.

وي با اشاره به فرمايش پيامبر گرامي اسلام گفت:‌ سياست بايد در ظرف اخلاق باشد تا بشر را رشد دهد اما اينگونه در جامعه ما القا شده كه سياست مغاير با اخلاق است.

اين استاد اخلاق با بيان اينكه اخلاق بايد در حوزه عمومي و تخصصي رعايت شود ابراز داشت:‌ مسئولين اگر اخلاق را رعايت نكنند مسئله‌اي به نام رشوه و حق و ناحق پيش مي‌آيد.

قرهي فتنه 88 را در اثر عدم رعايت موازين اخلاقي و قدرت ورزي دانست و با اشاره به سخن شهيد بهشتي گفت: ما شيفتگان خدمت هستيم نه تشنگان قدرت چرا كه تا مسئولي رفع عطش نكند دست از خدمت بر نمي‌دارد و اگر به مقامي نرسد به اين فكر مي‌كند كه مسئوليتي را خداوند از روي دوشش برداشته و اين به معني احساس تكليف است.

وي در ادامه افزود: در ا سلام رياست معنايي ندارد بلكه مسوليت حرف اول را مي‌زند.

همچنين آيت‌الله قرهي بيان داشت:‌ اخلاق، واحد درسي نيست كه با دو ساعت كلاس در دانشگاه خاتمه يابد بلكه روش زندگي و هميشگي است.

اين استاد دانشگاه با اشاره به بداخلاقي‌هاي سياسي به موضوع بالارفتن نرخ دلار و سكه پرداخت و تاكيد كرد: سياست‌طلبان به دليل ايستادگي در برابر حرف رهبري كه فرمودند؛ در موقعيت شعب ابي طالب نيستيم مي‌خواهند با فشار اقتصادي القا كنند در موقعيت شعب ابي طالب قرار داريم.

استاد اخلاق در ارتباط با الگو قرار گرفتن انقلاب اسلامي براي جوانان مصري گفت:‌ جوانان مصري در كنگره بيداري اسلامي كه در تهران برگزار شد به ايران پيشرفته در علم و تكنولوژي اذعان داشتند اما گروه‌هايي در داخل مي‌خواهند با فشار اقتصادي مردم را وادار به شورش كنند تا به كشورهاي در حال انقلاب بگويند ايراني كه براي الگو انتخاب كرديد دچار مشكل است.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار