عضو هیات مدیره انجمن دارو سازان ایران گفت: اخیرا یکی از معضلاتی که با آن مواجه هستیم عرضه انواع داروها و مکمل های غذایی در اینترنت است که افراد سود جو با سوء استفاده از ناآگاهی افراد اقدام به عرضه این نوع محصولات غیر مجاز می کنند.

دکتر شهاب الدین جنیدی، عضو هیات مدیره انجمن دارو سازان با بیان اینکه عرضه هر نوع دارو و مکمل غذایی باید با مجوز وزارت بهداشت و درمان در داروخانه های رسمی کشور صورت بگیرد به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اشتیاق افراد برای لاغری و تناسب اندام، شاهد انواع تبلیغات دروغین در شبکه های مختلف ماهواره ای و بویژه انواع سایت های اینترنتی هستیم که با جملات فریبنده و جذاب به دنبال عرضه انواع محصولات غیر مجاز که فرمولاسیون آنها از نظر دارویی و غذایی مشخص نیست، هستند.
وی افزود: مصرف هر نوع دارو با مکمل های چاقی و لاغری باید تحت نظر متخصص تغذیه صورت گیرد تا با بررسی شرایط فیزیکی و سیستمی بدن فرد، رژیم غذایی تجویز شود.
وی تاکید کرد: افراد باید آگاه باشند که تنها محل عرضه دارو و یا مکمل های چاقی و لاغری داروخانه های رسمی کشور هستند که این نوع محصولات را با مجوز وزارت بهداشت و درمان به بیماران عرضه می کند بنابراین از هر نوع خرید اینترنتی دارو و مکمل جدا خوداری کنند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.