رئیس مرکز منطقه ای I S C گفت: ایران با تعداد 22 مقاله داغ، ترکیه را که فقط دارای 15 مقاله داغ بود در سال 2012 پشت سر گذاشته است.

جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه ای ISC در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بحث مقالات داغ از جمله مباحث مهم توان علمی کشورها محسوب می شود چنانچه ایران با تعداد 22 مقاله داغ، ترکیه را که فقط دارای 15 مقاله داغ بود در سال 2012 پشت سر گذاشته است.

وی افزود:مالزی نیز با دارا بودن 15 مقاله داغ به طور مشترک با ترکیه در جایگاه دوم نشسته و رتبه سوم حوزه مقالات داغ به کشور مصر تعلق دارد.

مهرداد تصریح کرد: نخستین مقاله داغ ایران، مربوط به رشته فیزیک و به پژوهشگاه دانش های نبیادی تعلق دارد که نویسندگان مقاله،‌ دکتر حسام الدین ارفعی،‌ دکتر حامد بخشیان سهر، دکتر سید محسن اعتصامی، دکتر علی فهیم، دکتر مجید هاشمی، دکتر آبیده جعفری،‌دکتر محسن خاکزاد،‌ دکتر علی محمدی، دکتر مجتنی محمدی نجف آبادی،‌ دکتر سعید پاک طینت ‌مهدی آبادی،دکتر بتول صفازاده، دکتر مریم زینعلی است که همچنین پژوهشگاه دانش های بینادی در رشته فیزیک،‌ مقاله داغ دیگری را منتشر کرده و مقاله

observation of plasmarons in auasi-freestanding deped graphene که توسط دکتر رضا اصغری منتشر شده است.

**جایگاه دوم تعداد مقالات داغ به دانشگاه شیراز اختصاص یافت

مهرداد در ادامه گفت:دانشگاه شیراز در رشته زیست شناسی و زیست شناسی با انتشار مقاله

 predicton of cyclin proteins using chous pseado amino acid توسط دکتر حسن محبت کار که 35 استناد دریافت کرده و به طور مشترک با پژوهشگاه دانشهای بنیادی در جایگاه دوم از نظر مقالات داغ قرار گرفته است.

وی افزود: جایگاه سوم در مقالات داغ مجددا به پژوهشگاه دانش های بنیادی تعلق دارد که نویسندگان این بخش از مقالات داغ همان نویسندگان نخستین مقاله داغ ایران بوده که توانسته اند 23 استناد را دریافت کنند.

مهرداد به چهارمین مقاله دا غ اشاره کرده و گفت:review of the protion exchange membranes for fuel cell applictions  که توسط سید جمال الدین پیغمبر دوست، سوسن روشن ضمیر و محسن امجدی نگارش یافته مربوط به گروه مهندسی است که با دریافت 22 استناد رتبه 4 مقالات داغ را به خود اختصاص داده است.

وي تصريح كرد: در رشته هاي مهندسي، ايران در حوزه مقالات داغ و در بين كشورهاي منطقه و اسلامي به تربيت رتبه ها ي6 و 11 و12 و 14 را به خود اختصاص داده است.

مهرداد خاطرنشان کرد:در رتبه 6، مقاله دکتر حسین هجرت و دکتر حسین غفاری از دانشگاه شریف با دریافت 15 استناد در رتبه 11، مقاله علی نظری و امیرعلی میلانی از دانشگاه آزاد واحد ساوه با دریافت 7 استناد در رتبه 12، مقاله رحیم ابراهیمی از دانشگاه شهرکرد و مقاله فرهاد قرقندی از شرکت سامان انرژی گیتی هر کدام با دریافت 6 استناد و در رتبه 14 مقاله بهزاد حقیقی و سمیه بزرگ زاده از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با دریافت 3 استناد حائز اهمیت شده است.

*گروه بوم شناسی و اکولوژی توانستند رتبه 7 را در آمار مقالات داغ به خود اختصاص دهند

مهرداد در ادامه گفت:دانشمندان و پژوهشگران جمهوری اسلامی ایران که در رشته شیمی بیشترین تولیدات علمی را در بین رشته های موضوعی تولید می کنند در مبحث مقاله داغ، تنها 3 مقاله داغ دارند که نخستین مقاله با احراز رتبه 5 و كسب 21 استناد به طور مشترک به انستیتو پاستور ایران، ژاپن و دانشگاه علوم پزشکی تهران تعلق دارد.

وی افزود:بوم شناسی و اکولوژی با رتبه 7 در مقالات داغ دارای 12 استناد و در گروه داروشناسی و سم شناسی دانشمندان و پژوهشگران ایران موفق به انتشار 4 مقاله داغ شده اند.

مهرداد تصریح کرد:افتخار مقاله علوم زمین با رتبه 10 با 8 استناد به ترتیب مربوط به شکوفه خدیوی از پایگاه ملی داده های علوم زمین کشور و ابراهیم خادمی از سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور است.

وی خاطرنشان کرد:در حوزه علوم کامپیوتر مقاله صولت کریمی و عظیم امین عطایی از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و در گروه زیست شناسی و زیست شناسی مقاله فریدون عزیزی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هر دو دارای رتبه 12 و 3 استناد هستند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار