مدیر کل ثبت واحوال خراسان شمالی گفت : اقدامات کارت ملی هوشمند در آینده نزدیک با اعتبار 550 میلیون تومان همزمان با سراسر کشور اجرایی می شود.

جعفر گلزاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه سازمان ثبت و احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی طی یک طرح برنامه ریزی شده کارت های ملی هوشمند را جایگزین کارت های ملی فعلی خواهد کرد، افزود: کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، موجب توزیع عادلانه فرصت ها ، کاهش بسیاری از هزینه های دولت ، مردم و بنگاه ها ی اقتصادی می شود.

 

 

 

وی سه کاربرد اصلی کارت ملی هوشمند را شناسایی ، تصدیق هویت و امضای دیجیتال عنوان و خاطر نشان کرد: این کارت ها به عنوان یک کلید ورود مناسب برای کاربردهایی همچون هدفمند کردن یارانه ها ، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخابات وسایر خدمات شهروندی ، با هماهنگی نهادهای ذیربط می تواند، قابل استفاده باشد.

 

 

 

 

 

 

 

مدیر کل ثبت واحوال استان تصریح کرد: یکی از مزایای اصلی کارت ملی هوشمند نسبت به کارت ملی کاغذی ، همین امنیت بالای آن چه به لحاظ بصری و چه به لحاظ دیجیتالی است که به این ترتیب میتوان اطلاعات محرمانه تری را با ضریب اطمینان بالاتر روی کارت ملی هوشمند نگهداری کرد.

 

 

 

 

 

 

 

گفتنی است ،در 6 ماهه اول 91  اقدامات کارت ملی هوشمند با اعتبار 550 میلیون تومان همزمان با سراسر کشور اجرایی و در استان قم به صورت پایلوت انجام می شود./

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.