عضو فراكسيون روحانيون مجلس بر ضرورت تبيين راهكارهاي وحدت‌گرايي در ميان مسلمانان جهان تاكيد كرد.

حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي نماينده مردم بيرجند و درميان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرا‌رسيدن هفته مبارك وحدت و با اشاره به رويكرد تفرقه‌انگيزي غرب در ميان مسلمانان گفت: اختلاف‌افكني در ميان برادران اهل تسنن و تشيع، ترفندي است كه طي ساليان متمادي از سوي استكبار جهاني در جهت پراكندگي و نفاق ميان مسلمانان و بهره‌برداري از اين نفاق به كار گرفته شده است.

وي با تاكيد بر ضرورت گسترش و تعميق بيش از پيش وحدت در ميان امت اسلامي گفت: همه مسلمانان بايد از بروز تفرقه و اختلاف در ميان خود پرهيز كرده و راه بروز تشتت آرا و اختلافات عميق در ميان خود را سد كنند.

نماينده مردم بيرجند و درميان ادامه داد: راهكارهاي وحدت‌گرايي تنها براي عالم تشيع مطرح نشده و بلكه اين راهكارها بايد به خوبي در ميان مسلمانان شيعه و سني تبيين شود.

اين عضو فراكسيون روحانيون تصريح كرد: برنامه‌هاي ترويج وحدت نبايد منحصر به اين هفته باشد و نهادهاي ديني كشور مي‌بايست در تمام طول سال برنامه‌ريزي منسجمي براي تعميم و گسترش وحدت داشته باشد.

وي با بيان اينكه رسانه ملي نقش برجسته‌اي در ترويج وحدت ميان مسلمانان شيعه و سني‌دارد، اظهار داشت: توليد برنامه‌هاي متنوع متناسب با شراط كنوني در جهان اسلام نقش بي‌بديلي در وحدت‌آفريني ميان مسلمانان دارد.

ابراهيمي با اشاره به گسترش موج بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه تصريح كرد: نمي‌توان تفكيك مذهبي براي اين جنبش قائل شد و قطعا آنچه مصداق اين حركت خودجوش و ديني بوده وحدت ملت‌هاي مسلمان و آزاده در نابودي حكام مستبد و وابسته است./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار