كمبود و نبود توجه برخي از كارگردانان و فيلمنامه نويسان به تاريخ غني كشورمان باعث دوري جوانان و نوجوانان از فرهنگ كشورمان شده است.

"محسن علي اكبري" كارگردان سينما درخصوص عدم فروش فيلم هاي تاريخي به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: نسل جوان و نوجوان ما سالهاست كه از فرهنگ غني ما دور شده و اين تقصير از ما است.
وي افزود: متاسفانه يا خوشبختانه، مباحث طنز، اجتماعي و معماري در اين چند سال اخير مخاطبان را به سينما كشاند.
وي اظهار داشت: بيشتر مضامين سريال هاي سيما و مباحث كنوني برمي‌گردد و به مباحث تاريخي كمتر توجه مي‌شود.
علي اكبري تصريح كرد: ما نياز به فرهنگ سازي خاصي در خصوص ارائه و شناساندن فرهنگ غني ايراني به جوانان ميهنمان هستيم.
وي افزود: فيلم سينمايي "روز واقعه" با مضمون زيباي تاريخي آن در سينما با شكست مخاطب روبه رو شد كه من اشكال آن را عدم فرهنگ سازي از سوي مسئولان مي‌دانم.
اين كارگردان با اشاره به نبود فيلمنامه هاي خاص در خصوص معرفي تاريخ، اظهار داشت: بايد رسانه ملي اين آشنايي مخاطب را با تاريخ و فرهنگ كشورمان را افزايش داده و كارگردانان ما در كنار فيلمنامه نويسان گام والاتري را بردارند.
وي درخصوص پخش فيلم ها و مافياي اكران افزود: درخصوص پخش فيلم با توجه به 50 سالن از 250 سالن، ما با مشكل اساسي در اين زمينه مواجه هستيم.
علي اكبري ادامه داد: اين سينماها از رده خارج بوده و فكر نمي‌كنم انصاف باشد كه لطمه و ضرر آن شامل سينما شود.
وي با اشاره به اهميت سالن هاي سينمايي، حتي در كشور "تركيه" اظهار داشت: تركيه طي 5 سال 1600 سالن و نيز سيستم ديجيتال بحث مافياي اكران را درخود حل كرده و ما نيز بايد به اين موقعيت دست يابيم.
وي با اشاره به اين مطلب كه نبايد سينما دار را مجبور به اكران هر فيلمي كرد، افزود: ما نمي‌توانيم كه سينما دار را مجبور به اكران يك فيلم با مخاطب كمي كنيم.
"علي اكبري" ادامه داد: زماني حوزه هنري رسالت پخش فيلم هاي ارزشمند را بر عهده داشت كه درحال حاضر در رقابت با بخش خصوصي نيز وارد شده است.
اين كارگردان ادامه داد: ما بحثي به عنوان مافياي اكران نداريم و در قانون اسلام نيز عنوان صاحب ملك و سرمايه روي اين مسئله گذاشته شده و صاحب سينما اختياردار اكران هر فيلمي است.
"علي اكبري" با اشاره به ارائه دادن يكي از راهكاري موثر در اين خصوص به شوراي عالي سينما، افزود: اگر اين راهكار مورد تاييد قرار گيرد يك پنجم بليت ها از طرف دولت خريداري شده و در سبد خانوار قرار خواهد گرفت.
وي ادامه داد: با كار فوق، مي‌توان مخاطب را با سينما آشتي داد و بليط ها را نيز پيش فروش كنيم.
علي اكبري در خصوص ضرورت حضور دولت و معاونت سينمايي در بخش فعال سازي دفاتر فيلم، اظهار داشت: امروزه بخش عمده توليدات، توسط شركت فيلم ايران و هدايت فيلم بوده كه بحثي در آن نيست.
وي خاطرنشان كرد: حضور دولت، معاونت سينمايي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را در خصوص بخش فعال سازي دفاتر سينمايي را ضروري مي‌دانم./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار