بانک غذا در نیویورک اعلام كرد شمار زیادی از شهروندان نیویورک در سال گذشته با گرسنگی دست و پنجه نرم کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست، میلیون ها نفر در بزرگترین و ثروتمندترین شهر آمریکا سال گذشته استطاعت مالی برای تهیه غذا نداشتند.

در گزارش بانک غذا آمده است  تقریبا 2،9 میلیون از شهروندان نیویورک - 35 درصد - سال گذشته برای خرید مواد غذایی مورد نیاز خانواده های خود با مشکل مواجه بودند.

ساکنان نیویورک با درآمدی کمتر از 25 هزاردلار در سال در میان دیگر شهروندان آمریکایی بدترین مشکلات را دارند، پنجاه درصد ساکنان این شهر از وضعیت زندگی و درآمد خود شکایت دارند. در حالی که فقیر ترین افراد این شهر با مشکل گرسنگی به صورت خطرناکی دست و پنجه نرم می کنند،‌افرادی که درآمد بهتری دارند هم می گویند برای تهیه غذا با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

سال گذشته از هر چهار سکنه شهر نیویورک که دارای مدرک دانشگاهی بودند یک نفر اعلام کرد با چنین مشکلاتی رو به روست.

افراد کارگر در سراسر نیویورک سال گذشته مشکلات بسیار برای تهیه غذا داشتند و عدم امنیت غذایی در میان دیگر ساکنان این شهر که درآمدهای بیشتری نیز دارند هم در حال افزایش است. در حالی که رکود اقتصادی در آمریکا تقریبا از دو سال نیم پیش رسما اعلام شد ،‌ بیشترین آسیب ناشی از بحران اجتماعی طبقه کارگری آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است.

گزارش بانک غذا می افزاید: گرچه رکود اقتصادی در آمریکا در ماه ژوئن سال 2009 اعلام شد اما پایان یافتن رکود سبب نشد مردم درآمد بیشتری داشته باشند.

در سال 2011، نرخ رسمی بیکاری در نیویورک 4،7 درصد اعلام شد اما مشکل بیکاری در این شهر همچنان در حال افزایش است.

بر اساس گزارش اداره آمار آمریکا، مدت زمان بیکاری یک کارگر آمریکایی از 16،6 هفته در دسامبر سال 2007 به 24،1 هفته در ژوئن سال 2009 افزایش یافت.

بانک غذا یک سازمان کمک به گرسنگان در نیویورک است و با بیش از هزار انجمن همکاری می کند که روزانه غذای رایگان در میان بیش از 400 هزار نفر توزیع می کنند.

بر اساس گزارش بانک غذا، افزایش تقاضا برای قرار گرفتن در برنامه کمک های غذایی فوری سبب شده سازمان های خیریه برای سیر کردن این افراد تنها قادر به تهیه سوپ برای آنها باشند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار