مدیركل آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك اصفهان افزایش كیفیت مصالح ساختمانی را رمز توسعه پایدار كشور دانست.

 ابراهیم آیرون'در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران افزود: رعایت كیفیت مصالح باعث دوام بیشتر سازه و منجر به استفاده بهینه از منابع كشور می شود.   

وی اظهارداشت: ارتقای كیفیت طرح های در ساخت و ساز، عمر مفید ساختمانها را به 50 الی 100 سال می رساند.   

مدیر كل آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك استان اصفهان با اشاره به اینكه این امر امنیت جانی و مالی مردم را نیز تامین می كند، تاكید كرد: بی كیفیت بودن سازه ها، خسارات جبران ناپذیری را برای استفاده كنندگان از آنها در برابر حوادثی مانند زلزله به بار می آورد.  

 وی با بیان اینكه استان اصفهان جزو استانهای برتر در رعایت كیفیت ساخت و ساز در كشور است، تصریح كرد: ساخت و ساز در این استان اگرچه از لحاظ كیفیت به حد ایده آل خود نرسیده ولی در مقایسه با استانهای دیگر كشور وضعیت مطلوبتری دارد.  

 وی با بیان اینكه استان اصفهان دارای 170 الی 180 كارخانه تولید آجر است، اضافه كرد: این استان صادركننده آجر به دیگر استانهاست ولی ممكن است تمامی آجرهای صادرشده كیفیت لازم را نداشته باشد.  

 آیرون با اشاره به اینكه استفاده از بتن های با كیفیت از مسایل مهم در امر ساخت و ساز است، افزود: در طرح های دولتی بتن های استفاده شده 10 تا 15 درصد كیفیت لازم را ندارد ولی در طرح های بخش خصوصی این مقدار به 20الی 25 درصد می رسد.  

 به گفته وی در بخش دولتی، قانون و ضوابط بیشتری بر كنترل كیفیت بتن ها حاكم است ولی در بخش خصوصی این كنترل به طور دایم انجام نمی شود.  

 مدیر كل آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك استان اصفهان با بیان اینكه آزمایشگاهها باید بر اساس استاندارد ملی یا بین المللی فعالیت كنند، افزود: برخورداری از كارشناسان متعهد و متخصص و همچنین تجهیزات مناسب از نشانه های آزمایشگاه معتبر است.   

وی، كلیه طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان، اداره كل راه و ترابری استان اصفهان، فرودگاه شهید بهشتی وطرحهای آبرسانی به شهرهای كاشان، شهرضا و سمیرم، راه آهن سریع السیر قم - اصفهان و خط 7/7 قطار شهری اصفهان را از طرح های مهم در دست اقدام این شركت برشمرد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.